ایران یک هواپیمای نظامی امریکا را وادار به فرود کرد

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران یک فروند هواپیمای نظامی ایالات متحده امریکا را در آسمان بندرعباس ایران واردار به فرودکرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رسانه‌های امریکایی می‌گویند ایران یک فروند هواپیمای نظامی نیروهای ائتلاف که از افغانستان برخاسته بود را وادار به فرود کرده است.

طبق گزارش واشنگتن‌پست، جنگنده‌های ایرانی این هواپیمای نظامی که از افغانستان برخاسته بود را وادار به فرود کرده‌اند.

مقامات آگاه به این موضوع به واشنگتن‌پست می‌گویند یک هواپیمای تحت اجاره نیروهای ائتلاف که از پایگاه بگرام افغانستان راهی دوبی بوده روز جمعه در شهر بندعباس به زمین نشست. بنا به این گزارش، این حادثه پس از آن رخ داد که مقامات ایرانی در برنامه پروازی این هواپیما تردید کردند.

برج‌های مراقبت ایرانی پس از تماس با این هواپیما به آن دستور دادند به افغانستان برگردد و برنامه پروازی خود را اصلاح کند. هنگامی که خلبان‌ها به برج مراقبت ایران گفتند که سوخت کافی برای بازگشت به افغانستان ندارند، از آنها خواسته شد فرود بیایند.

یک مقام آمریکایی گفت که جنگنده‌های ایرانی این هواپیما که ۱۰۰ سزرنشین کانادایی و ۲ سرنشین کانادایی داشت را اسکورت کرده‌اند. مقامات دیگر آن را تکذیب کرده و گفته‌اند هواپیما بدون اسکورت جنگنده‌ها به زمین نشسته است.

این هواپیما از شرکت هواپیمایی فلای دوبی اجاره شده بود.

یک سخنگوی سفارت امارات در امریکا گفته از این موضوع آگاه است اما اطلاعات بیشتری در این مورد ندارد.

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارش‌های اولیه از این حادثه مدعی شده بود این هواپیما متعلق به امریکا بوده است اما اطلاعات بیشتری در این مورد ندارد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *