ایران در عراق باید دست به کار شود

خبرگزاری خاورمیانه – چهل و چهار نماینده پارلمان عراق در اعتراض به بر چیده شدن مقر مخالفان دولت در شهر رمادی استان انبار استعفای خود را اعلام کرده‌اند. خبر استعفای این نمایندگان روز دوشنبه در یک نشست خبری تلویزیونی اعلام شد و این نمایندگان «خروج ارتش» از آن منطقه را خواستار شدند.

نیروهای امنیتی عراق روز دوشنبه به چادر معترضان ضد دولتی در شهر رمادی حمله کردند. در این درگیری‌های ۱۳ تن از جمله سه تن از نیروهای امنیتی کشته شدند.

پیشتر، نوری المالکی، نخست وزیر عراق محل استقرار معترضان را «مقری برای رهبری القاعده» توصیف کرد و از معترضان خواست چادرها را ترک کنند. همچنین، نمایندگان آزادی احمد العلوانی را خواستار شدند. العوانی عضو پارلمان عراق و از حامیان معترضان مخالف دولت است که روز شنبه دستگیر شد.

عراق از دسامبر سال ۲۰۱۲ در پی بازداشت رافع العیساوی، وزیر مالیه این کشور به اتهام تروریسم صحنه اعتراض‌های ضد دولتی است.

معترضان ادعا می‌کنند که این بازداشت‌ها زمینه‌های فرقه‌ای داشته و لغو قوانین ضد تروریسم را خواستارند. با این حال، دولت عراق می‌گوید لغو این قوانین به تصمیم پارلمان این کشور مربوط می‌شود.

این در حالی است که به گفته سازمان ملل، در سال جاری بیش از هشت هزار نفر در خشونت‌ها و حملات تروریستی عراق جان خود را از دست داده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *