ایران : تحریم های جدید تکراری و بی‌فایده است

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در مصاحبه با سی‌بی‌اس نیوز که در روز یکشنبه منتشر شد، گفت: این اقدام، بسیار اشتباه بود. وزیر خارجه ایران در ادامه افزود: ما به طرح اقدام و اجرای توافق ژنو متعهد خواهیم بود، ولی ما بر این باوریم که این یک اقدام دو طرفه است .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه – اداره خزانه داری و وزارت خارجه امریکا در ۱۲ دسمبر، تحریم‌های جدیدی علیه تعدادی از شرکت‌ها و افراد به دلیل دخیل بودن در حمایت از برنامه انرژی هسته‌ای ایران، وضع کرد.

براساس توافق ۲۴ نومبر بین ایران و شش قدرت انگلیس، چین، فرانسه، روسیه، امریکا و آلمان، هیچ تحریم جدیدی نباید علیه جمهوری اسلامی، طی شش ماه اعمال کنند.

براساس توافق ژنو، شش قدرت برخی از تحریم‌های موجود را برمی‌دارند و در مقابل ایران با محدود کردن جنبه‌های خاصی از فعالیت‌های هسته‌ای خود در طول شش ماه موافقت کرد.

ظریف خاطرنشان کرد: این فرایند منحرف شده است، اما هنوز این توافق نمرده است.

وی در ادامه افزود: ما در تلاش هستیم که این موضوع را به مسیر خود بازگردانیم و راه را تصحیح کنیم و مذاکرات را ادامه دهیم، چرا که من معتقدم خطرات بسیار زیادی برای همه وجود دارد .

مرضیه افخم، سخنگوی وزیر خارجه ایران، در ۱۳ دسمبر از این تحریم‌ها انتقاد کرده و آن را غیرسازنده، تکراری و بی‌فایده توصیف کرده و گفت که دولت امریکا به طور کامل، مسئول عواقب ناشی از این تدابیر غیرمحتاطانه است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *