ایجاد یک اداره دیگر برای نجات ورزش افغانستان

در حالی که هم‌اکنون به دلیل موجودیت دو اداره المپیک در کشور، ورزش به سمت عقب در حرکت است، رئیس‌جمهور از ایجاد کمیته عالی ورزش خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور کشور شام دیروز با شماری از مسوولان ورزشی کشور دیدار کرده و وعده‌هایی برای حل مشکلات ورزش ارائه کرد.

در این دیدار شماری از مسوولان ورزشی کشور که هرکدام از آنها را بخشی دیگر از ورزشی‌های کشور قبول ندارند، صحبت کرده و مشکلات ورزشکاران و ورزش کشور را بازگو کردند.

در عین حال، رئیس‌جمهور غنی وعده داده است که ورزش را نجات دهد و به همین منظور هفته آینده، کمیته عالی ورزش را ایجاد کند تا به صورت هفته‌وار مشکلات ورزش را بررسی کند.

وی همچنین از افزایش بودجه ورزش نیز خبر داده است.

رئیس‌جمهور گفت که حاضر است قانون ورزش را توشیح کند و مسوولین عرصه ورزش باید در زمینه بازنگری آن، همکاری لازم داشته باشند.

آقای غنی خاطرنشان کرد که ساختار کنونی نهادهای ورزشی پاسخگو نیست و ضرورت است که روی ساختار کمیته ملی المپیک و ادارۀ تربیت بدنی، تجدید نظر شود.

این دیدار و وعده‌های رئیس‌جمهور در حالی صورت می‌گیرد که هم‌اکنون اداره تربیت‌بدنی و دو کمیته ملی المپیک در بخش ورزش کشور فعالیت دارند و قرار است که در کنار این ادارات یک اداره موازی دیگر به عنوان «کمیته عالی ورزش» ایجاد شود.

در حال حاضر سه ارگان موجود ورزشی قادر به حل مشکلات ورزش نیستند؛ چون هرکدام از آنها با بخشی از ورزش مشکل دارند و در این بین، ورزشکاران بیشترین تاوان را متحمل می‌شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *