ایجاد نیروی ویژه مبارزه با گروه داعش در افغانستان

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که برای مبارزه با تحرکات گروه تروریستی داعش در افغانستان، یک گروه ویژه از سوی این ریاست تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این واحد ویژه نظامی، براساس استراتژی دولت افغانستان در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش ایجاد شده است.

حسیب صدیقی سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که این گروه، شامل بخش‌های اطلاعاتی، تجزیه و تحلیل و واحدهای ویژه عملیاتی است.

پیش از این نیز برخی گزارش ها در باره سرباز گیری داعش در برخی از ولایت های افغانستان به نشر رسیده بود اما مقام های امنیتی، همواره تاکید داشتند که داعش نمی تواند در افغانستان دست به عملیات بزند.

سخنگوی امنیت ملی تایید کرد که جنگجویان داعش در برخی از ولایت های کشور به خصوص ولایت جنوبی هلمند، ولایت شرقی ننگرهار و ولایت غربی فراه، فعالیت مسلحانه دارد.

آقای صدیقی تاکید کرد که فعالیت گروه ویژه ای که امنیت ملی تشکیل داده، بخصوص پس از تحرکات داعشی ها در ولایت جنوبی هلمند، آغاز شده که نتیجه آن، کشته شدن ملا عبدالرووف خادم، رهبر داعش در این ولایت است.

اداره امنیت ملی در حالی از تشکیل یک واحد ویژه برای مبارزه با داعش خبر داده که شماری از شخصیت های سیاسی افغانستان به شمول حامد کرزی رییس جمهور پیشین، نسبت به تحرکات این گروه در ولایت های مختلف افغانستان هشدار داده اند.

آقای کرزی در دیدار هفته گذشته اش از مسکو، تاکید کرد که داعش برای کشورهای همسایه و به خصوص کشور روسیه و چین خطرناک است.

حسیب صدیقی می گوید که به تازگی شش عضو داعش در ولسوالی اچین توسط واحدهای عملیاتی گروه ویژه مبارزه با داعش اداره امنیت ملی دستگیر شده است که یکی از آن‌ها از اعضای ارشد پیشین گروه طالبان بوده است.

به گفته صدیقی تلاش‌های این سازمان امنیتی بر این امر متمرکز است که فعالیت‌های گروه داعش را در آغاز شکل‌گیری خنثی کند.

Author

About Author