ایجاد قطعه خاص امنیت رسانه ای

12107925_10208215334323491_5661497615502118482_nاتحادیه رادیو و تلویزیون های کشور با نگرانی از تهدید علیه رسانه ها و کارمندان آنها، خواهان ایجاد یک قطعه خاص برای تامین امنیت رسانه ها شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون های افغانستان، امروز (۵دلو) در نشست خبری در کابل از تهدید علیه رسانه ها اظهار نگرانی کردند.

احمد کمیل، رئیس این اتحادیه ضمن نکوهش حمله چهارشنبه گذشته بر علیه کارمندان موبی گروپ در کابل، قطعنامه ای را قرائت کرد.

در این قطعنامه آمده است که از مردم، مقام های حکومتی و نهادهای خارجی برای نکوهش کردن حمله یادشده قدردانی می شود و این حادثه همبستگی و هماهنگی رسانه ها را بیشتر می سازد.

در بخش دیگر قطعنامه آمده است که حمله بر یک رسانه در کشور حمله به تمام رسانه هاست و این رویکرد مبارزه جدی با مخالفان را ضروری جلوه می دهد.

هرچند در قطعنامه از غم شریکی رئیس جمهور قدردانی شده است؛ اما ذکر شده که بجای اعلامیه و نکوهش باید اقدامات اساسی و جدی در برابر مخالفان روی دست گرفته شود.

در عین حال، رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیونهای افغانستان ایجاد کمیته مشترک امنیتی و رسانه ای و یک قطعه خاص برای امنیت رسانه ها را ضروری دانسته و از مقام های حکومت خواست تا این قطعه را ایجاد نماید.

بر اساس اظهارات کمیل، رسانه ها به عنوان یک ارزش ملی نیازمند امنیت بیشتر هستند و مراجع بین المللی نیز باید از حقوق رسانه ها در کشورهای در حال جنگ دفاع کند.

با این حال، اتحادیه یادشده تاکید می کند این حملات هیچ وقت رسانه ها را از اهداف شان دور نخواهد کرد و آنها با قدرت به فعالیت خود ادامه می دهند.

Author

About Author