ایجاد تغییرات و بهبود سیستم حمل و نقل شهر کابل در راه است

داوود علی نجفی وزیر ترانسپورت و هوانوردی کشور از تغییرات احتمالی و بهبود سیستم حمل و نقل در شهر کابل خبر داده است.

به گزارش خبر گزاری خاور میانه  آقای نجفی گفت که تلاش ها برای به حداقل رساندن مشکلات حمل و نقل در کابل آغاز شده و به گفته او، در این مورد با وزارت ترانسپورت کوریای جنوبی به تفاهم رسیده است.

کابل بیش از پنچ میلیون جمعیت دارد و جابجایی در این شهر عمدتا به وسیله موترهای شخصی، اتوبوسهای خصوصی، تاکسی و ریکشا صورت می گیرد.

در حال حاضر سیستم حمل و نقل عمومی شهری در کابل وجود ندارد و ترافیک بی‌نظم، زندگی در پایتخت را دشوار کرده است.

بااین حال، داوود علی نجفی می گوید که وزارت ترانسپورت کوریای جنوبی قرار است افغانستان را در بخش حل مشکلات حمل و نقل کابل یاری رساند.

نجفی که تازه از سفر کوریای جنوبی به کشور بازگشته به  رسانه ها گفت: “وزارت ترانسپورت کوریای جنوبی تعهد سپرده است که در بخش ماستر پلان، دیزاین و بازسازی پروژه‌های ترانسپورتی با جانب افغانستان همکاری کند.”

او می گوید که این همکاری در بخش های تخنیک و موضوعات مادی صورت خواهد گرفت و به گفته نجفی، قرار است کورین ترانسپورت نیز یک انستیتوت حمل و نقل را برای افغانستان بسازد.

با این حال، جانب کوریا به داوود علی نجفی تعهد سپره است که علاوه بر راه اندازی سیستم حمل و نقل مدرن در زمینه راه اندازی متروهای زیر زمینی نیز با افغانستان همکاری می کند.

در حال حاضر، اداره حمل ونقل کابل به وزارت ترانسپورت، شهرداری و ریاست ترافیک این شهر واگذار شده است.

نجفی تایید کرد که وزارت ترانسپورت، شهرداری کابل و ریاست ترافیک در بخش هماهنگی و انجام برخی پروژه های حمل و نقل باهم اختلاف نظر دارند.

او گفت: “برای حل مشکلات حمل ونقل کابل باید یک خط ویژه برای وسایط عامه مانند ملی بس ساخته شود.”

نجفی تاکید کرد که کشور کوریای جنوبی برای ایجاد این سیستم افغانستان را کمک می کند.

داکتر داوود علی نجفی می گوید که تقاضا برای سرمایه گذاری ترانسپورت هوایی در افغانستان در سال جاری نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

وزیر ترانسپورت و هوانوردی کشور تایید کرد که میدان هوایی کابل با ظرفیت و امکانات فعلی تقاضای تمامی پرواز ها را برآورده نمی تواند و به گفته او، یک شرکت جاپانی برای توسعه میدان هوایی و افزایش ظرفیت این میدان تلاش می کند.

به گفته او، برای افزایش ظرفیت میدان هوایی کابل قراد داد ۲۷ میلیون دالری با کشور جاپان امضا شده است .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *