ایتلاف بزرگ ملی؛ حکومت برای معماری انتخابات پارلمانی هزاران جلد شناس‌نامه جعلی توزیع کرده است

اعضای ایتلاف بزرگ ملی در یک نشست خبری در کابل مدعی شدند که حکومت برای سازماندهی و تقلب  انتخابات پارلمانی بیش از هزاران جلد شناس‌نامه جعلی توزیع کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اعضای رهبری ایتلاف بزرگ ملی روز گذشته(۱۰ سنبله) در یک نشست خبری در کابل گفتند که کارمندان کمیسیون انتخابات و مردم صد ها هزار جلد شناس‌نامه‌ی جعلی را با استکر کمیسیون انتخابات در اختیار آنان قرار داده اند.

اعضای ایتلاف بیان داشتند، شناس‌نامه های که به دست آنان رسیده اند نشان میدهد با استفاده از یک عکس چندین شناس‌نامه و همچنان به نام های مقامات حکومتی و سینماگران خارجی و کابران شبکه های اجتماعی توزیع شده است.

همایون همایون، یکی از اعضای رهبری این ایتلاف گفت که تعدادی از این تذکره ها در حالی استکر انتخاباتی زده شده که دارندگان آن سن قانونی رای‌دهی را پوره نکرده اند و شماری هم بدون عکس است.
از سوی دیگر او تصریح کرده اکثر از این شناس‌نامه های جعلی ثبت و راجستر اداره ثبت و احوال نفوس است که کارمندان کمیسیون انتخابات در ولایات و مرکز استکر کمیسیون انتخابات را نصب کرده‌اند.

بر بنیاد گفته های همایون همایون این شناس‌نامه ها نمونه تقلب و سازماندهی پروسه انتخابات پارلمانی توسط حکومت است تا افراد مورد حمایت شان را راهی مجلس نمایندگان کند.

در همین حال کمیسیون انتخابات از اعضای ایتلاف خواسته که اسناد دست داشته‌ای شان را به این کمیسیون انتخابات ارایه کند تا نهاد های عدلی و قضایی عاملان این قضیه را مورد پیگرد قرار دهند.

شایان ذکر است که اعضای ایتلاف بزرگ ملی خواستار تغییر سیستم انتخابات از رای واحد به رای قابل انتقال و چند بعدی و بایمتریک کردن پروسه ثبت نام راهی دهندگان اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *