ایتالیا ۲۹میلیون یورو برای تجهیز فرودگاه هرات کمک کرد

ایتالیا ۲۹.۳ میلیون یورو(۳۸ میلیون دالر) را بطور قرضه طویل المدت برای  بهبود وارتقای فرودگاه هرات در غرب کشور کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه؛ موفقتنامه تمویل پروژه میان داکتر حضرت عمر زاخیلوال وزیر مالیه افغانستان با میکیل والنسیس، سکرتر جنرال وزارت خارجه کشور ایتالیا امروز (سه شنبه) در هشر هرات به امضا رسید.

وزیر مالیه در راس یک هیات دولتی به هرات سفر کرده و از مستوفیت و ریاست گمرک هرات دیدن کرد و از کارمندان گمرک هرات خواست تا در کارهایشان با فساد اداری به صورت جدی مبارزه نمایند.

کمک مالی ایتالیا با حمایت از توسعه وانکشاف پرواز های بین المللی در افغانستان تحت کنترول مستقیم مقامات افغانستان میباشد و این پروژه توسط ادارۀ مستقل هوانوردی ملکی افغانستان (ACAA) اداره می شود.

در کنار، فرودگاه کابل، مزار شریف و قندهار، فرودگاه هرات به یکی از چهارمین فرودگاه های بین المللی افغانستان تبدیل خواهد شد.

به گفته مقامات، فرودگاه هرات در حال حاضر گنجایش تقریباً  ۳۵۰ هزار مسافر را در یکسال، خصوصاً برای پرواز های داخلی را دارد، اما با گشایش ترافیک بین المللی با باور کامل میتوان گفت که تعداد مسافرین به ۱ میلیون نفر خواهد رسید.

تاسیس پروازهای بین  المللی (امارات متحده عربی، ترکیه و عربستان سعودی) از اهمیت خاصی نه تنها برای توسعه هرات بلکه در کل برای توسعه وانکشاف غرب کشور با اهمیت میباشد.

انکشاف درازمدت فرودگاه هرات دارای سه مرحله است:

مرحله اول؛ که قبلا آغاز شده است و متشکل است از بازسازی تسهیلات موجود برای فراهم آوری محیط مناسب کاری برای کارمندان، مرحله دوم؛ در جریان این مرحله با در نظرداشت قراردادی که به امضا رسیده، اداره مستقل هوانوردی ملکی افغانستان ACAA با همکاری کشور ایتالیا یک کنترول تاور جدید با دستگاه سنجش آب و هوا و تمام وسایل مدرن مخابراتی آن را نصب مینمایند.

همچینن یک دامنه گیرنده و فرستنده امواج وی اچ اف (VOR) یکجا با PAPI (Precision Approach Path Indicator) یعنی (روش دقیق شاخص راه) نصب میگردد و مرحله سوم این پروژه توسعه فرودگاه میباشد، که تعلق به مطالعه امکان سنجی که در مرحله دوم اجرا میگردد، دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *