اوباما: عامل کشتار در اورلاندو یک فرد آمریکایی بود نه مسلمان

160112-obama-1101p_1d16238ca868f5d9b1eb70c950d8f03f.nbcnews-fp-1200-800بارک اوباما، در واکنش به سخنان دونالد ترامپ اظهار داشت: افرادی که می گویند از ورود مسلمانان در آمریکا باید جلوگیری شود، باید بدانند که عامل تیراندازی در اورلاندو یک آمریکایی بود نه مسلمان.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در باره تیراندازی در باشگاه همجنس بازان در اورلاندو که مرگبار ترین تیراندازی تاریخ آمریکا بوده، گفت: افرادی هستند که می گویند باید از ورود مسلمانان به آمریکا جلوگیری شود، کسی که در اورلاندو دست به کشتار زد یک فرد آمریکایی و این حمله به مسلمانان هیچ اتباطی ندارد.

 اوباما از به کار نبردن عبارت “تروریسم رادیکال اسلامی” دفاع کرد و گفت استفاده از این عبارت دقیقا چه دستاوردی خواهد داشت؟ او گفت این عبارت قدرت جادویی ندارد.

 دونالد ترامپ و برخی دیگر از جمهوریخواهان نظیر تد کروز، اوباما را تحت فشار گذاشته اند که باید از این عبارت استفاده کند.

اوباما پرسید که آیا استفاده از این عبارت باعث خواهد شد که داعش کمتر سعی کند آمریکاییان را بکشد؟ آیا متحدان بیشتری را جذب خواهیم کرد؟ آیا استراتژی نظامی خاصی با استفاده از این عبارت حاصل خواهد شد؟ اوباما گفت پاسخ همه این‌ها منفی است.

او گفت استفاده از نام‌های دیگر برای یک تهدید، باعث نمی‌شود که آن تهدید از بین برود و این کارها یک انحراف و یا فریب سیاسی است.

دونالد ترامپ گفته است که اگر باراک اوباما حاضر نباشد از عبارت تروریسم رادیکال اسلامی استفاده کند، باید از ریاست جمهوری استعفا دهد.

اوباما جمهوریخواهان را که می‌گویند استفاده از این عبارت به دولت در شکست داعش کمک خواهد کرد، به تمسخر گرفت و گفت اگر کسی فکر می‌کند که ما دشمنانمان را اشتباه گرفته ایم، برای تروریست‌هایی که از صحنه جنگ خارج کرده‌ایم تعجب برانگیز خواهد بود.

Author

About Author