اوباما در نیویارک با حسن روحانی دیدار نمی‌کند!

کاخ سفید می‌‌گوید که باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا قصد ندارد در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در هفته آینده در نیویارک، با حسن روحانی، همتای ایرانی خود دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، برنادت میهان، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا در ایمیلی به روزنامه امریکایی “دی هیل” گفت: در حال حاضر، هیچ برنامه‌ای برای دیدار اوباما و روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل وجود ندارد.

میهان گفت: همانطور که گفته بودیم، ما امیدواریم که دولت جدید ایران، اساسا درصدد دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک باشد که بتواند نگرانی‌های جامعه‌بین‌الملل را در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران برطرف کند.

وی در ادامه افزود: ما کاملا آماده تعامل با دولت ایران، براساس احترام متقابل برای رسیدن به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز در مورد برنامه‌های هسته‌ای ایران هستیم.

این تکذیبیه در مورد دیدار روحانی و اوباما پس از آن منتشر شد که روزنامه انگلیسی گاردین، در روز یکشنبه گزارش داد که نامه‌ای بین روحانی و اوباما برای تدارک یک دیدار بین آن دو رد و بدل شده است.

اوباما در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی که در روز یکشنبه منتشر شد، اظهار داشت که همتای ایرانی با او از طریق نامه ارتباط برقرار کرده است.

در همین حال اوباما گفت که ایران نباید جریان دیپلماتیک بر سر سوریه را این گونه تعبیر و تفسیر کند که دیگر امریکا به ایران حمله نمی‌کند، وی در عین حال به طور تلویحی اظهار داشت که ممکن است مناقشه ایران نیز از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود.

وی گفت: نظر من این است که اگر شما یک تهدید معتبر و قابل توجه را در کنار این تلاش جدی دیپلماتیک داشته باشید، آن وقت است که شما می‌توانید به یک توافق برسید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *