اوباماخطاب به عبدالله و اشرف غنی، وحدت ملی راحفظ کنید

باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا از نامزدهای انتخابات افغانستان خواسته است که باید تا زمان پایان شمارش، بررسی آراء و انتقال قدرت، وحدت ملی را حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اوباما در تماس تلفنی با نامزدان ریاست جمهوری افغانستان از پذیرفتن روند بررسی آراء توسط آنان قدردانی کرد و بار دیگر نسبت به اقدامات فراتر از قانون اساسی هشدار داد و گفت چنین اظهارات تهدید آمیزی به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.

رئیس جمهوری امریکا خطاب به نامزدان دور دوم انتخابات افغانستان تاکید کرد که آن‌ها باید تا زمان پایان بررسی آراء و انتقال قدرت، وحدت ملی را حفظ کنند.

رویترزگزارش داد که کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا از نامزدهای انتخابات افغانستان به دلیل پذیرفتن روند بررسی آراء قدردانی کرد و بار دیگر نسبت به اقدامات فراتر از قانون اساسی هشدار داد و گفت چنین اظهارات تهدید آمیزی به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهوری امریکا از اشرف غنی و عبدالله عبدالله درخواست کرد تا چارچوب سیاسی مورد توافق را به صورت علنی نیز مطرح کرده و به مذاکرات خود در خصوص جزئیات اجرای طرح خود ادامه دهند و بدین ترتیب مردم افغانستان اعتماد خود را به روند انتخابات و نتایج آن بار دیگر احیا کنند.

باراک اوباما تاکید کرد که عبدالله و غنی باید روحیه همکاری را به منظور حفظ وحدت ملی در جریان گذار دموکراتیک تاریخی حفظ کنند. جان کری نیز رایزنی‌های خود را با دو طرف ادامه خواهد داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *