اوباما: تاکنون برنامه کاملی برای مقابله با داعش نداریم

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که کشورش هنوز راهبرد کاملی برای کمک به دولت عراق در بازپس‌گیری مناطق اشغال شده توسط گروه

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که کشورش هنوز راهبرد کاملی برای کمک به دولت عراق در بازپس‌گیری مناطق اشغال شده توسط گروه تروریستی داعش ندارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، باراک اوباما روز دوشنبه در دیداربا حیدر العبادی نخست وزیر عراق در حاشیه اجلاس سران گروه هفت در آلمان گفت که وزارت دفاع آمریکا سرگرم بازخوانی راههای کمک به عراق برای آموزش و تجهیز نیروهای آن کشور است، اما دولت عراق هم باید در این مسیر تلاش کند.

اوباما افزود که کشورهای عضو ائتلاف بین المللی آماده ارائه کمک های آموزشی بیشتر به نیروهای امنیتی عراق است اما به نظر می رسد عراقی ها از ظرفیت حضور سه هزار کارشناس آموزشی آمریکا در آن کشور به صورت کامل استفاده نمی کنند.

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر فقدان یک “استراتژی کامل” از جانب آمریکا در عراق، گفت که تدوین این استراتژی نیازمند همکاری کامل عراقی ها در مورد شیوه جذب نیرو برای ارتش و نیز نحوه آموزش این نیروها است.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق پیشتر اعلام کرده بود که عراق از ائتلاف بین‌المللی علیه داعش کمک‌های کافی دریافت نمی‌کند و در ادامه افزود که دستاوردهای داعش در عراق نمایانگر شکست تمام جهان است.

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق،هم هفته گذشته در گزارش تاکید کرد که ائتلاف بین المللی ضد داعش، در حمله به اهداف داعش جدی نبوده و به تعهدات خود در پشتیبانی تسلیحاتی از نیروهای عراقی پایبند نیست.

“مهدی الساعدی” عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق، بیان کرد: از زمان آغاز عملیات ائتلاف بین المللی، کمیسیون امنیت و دفاع، اعلام کرد که بمباران هوایی پایگاه های داعش، جدی نیست.

وی افزود : با این که کمیسیون بارها از ائتلاف بین المللی خواست با عمل به تعهدات امنیتی خود نیروهای امنیتی عراقی را مجهز و مسلح کنند؛ اما آن ها نه تنها این کار را نکردند، بلکه به بمباران نیروهای عراقی پرداخته و سپس مدعی شدند که این حملات، اشتباهی بوده است.

وی تاکید کرد: موضع گیری رسمی دولت عراق، بر پایه مخالفت با ورود هرگونه نیروهای بیگانه به کشور و تکیه بر تلاش های محلی استوار است.

گزارش منابع عراقی حاکیست گردان های حزب الله و نیروهای امنیتی عراق هم به اطلاعاتی دست یافته اند که ثابت می کند سران گروه تروریستی داعش، در پادگان الورار در شهر رمادی مستقر شده اند و آمریکایی ها، به منظور حمایت از آن ها، از پرواز هواپیماهای عراقی بر فراز این منطقه و بمباران آن جلوگیری می کنند.

Author

About Author