اوباما: به جنگ در افغانستان نقطه‌ی پایان می‌گذاریم

 بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در سخنرانی سالانه خود صبح امروز(چهارشنبه) در کنگره ملی امریکا اعلام کرد که ما به جنگ در افغانستان نقطه ی پایان می گذاریم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این اواخر تیرگی روابط کابل-واشنگتن بر سر امضای پیمان امنیتی پس از سال ۲۰۱۴ نگرانی های را به وجود آوردهاست.

اوباما در این سخنرانی، بر خروج زمان بندی شده‌ی نیروهای نظامی اش از افغانستان تاکید کرد و  گفت با پایان جنگ در افغانستان زندان گوانتانامو نیز بسته می شود.

 آقای اوباما خاطرنشان کرد که ماموریت ما در افغانستان پایان یافت و ۶۰ هزار سرباز از افغانستان به کشورشان بازگشته اند بنا براین ایالات متحده امریکا و کشور های هم پیمان به جنگ در افغانستان نقطه‌ی پایان می‌گذاریم.

 او گفت، اگر حکومت افغانستان توافق نامه امنیتی را با امریکا امضاء کند ما همچنان افغانستان را حمایت می‌کنیم و  بار دیگر تضمین می‌کنیم که هراس افکنی نمی‌تواند برای امریکا خطر باشد و ما رهبری القاعده را شکست دادیم اما هنوز خطر هراس افکنی از بین نرفته است.

وی افزود، ما هنو هم بعنوان خط مقدم باقی مانده ایم و جنگ را در جایی ادامه میدهیم که نیاز باشد و افراط گرایی رشد نکند و ما این کار را برای مصونیت امریکا انجام میدهیم. ما کارهای استخباراتی را بیش‌تر ساختیم.”

 وی در  این سخنرانی بر بهبود وضع اقتصادی طبقه متوسط شهروندان کشورش تاکید کرد و در بخش سیاست خارجی کنگره را تهدید کرد که در صورت تصویب تحریم‌های بیشتر آن را وتو می‌کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *