اوباما با افزایش فعالیت نظامی امریکا در افغانستان موافقت کرد

اوباما3هر چند بر اساس توافقاتی که میان واشنگتن و کابل انجام شده باقی مانده نظامیان امریکایی نیز باید از افغانستان خارج شوند اما در تازه ترین مورد «اوباما» با افزایش فعالیت نظامی کشورش در افغانستان موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولت ایالات متحده اعلام کرده رئیس‌ جمهوری آن کشور با افزایش نقش و فعالیت‌های نیروهای مسلح امریکایی برای همراهی با نیروهای مسلح افغان در نبردها علیه طالبان موافقت کرده است.

به گفته این مقام ارشد وزارت دفاع امریکا که نامش فاش نشده، این موضوع به معنی صدور مجوز برای ارتش در استفاده بیشتر از قدرت هوایی، به ویژه در حمایت‌های نزدیک هوایی است.

این مقام وزارت دفاع امریکا در عین حال تاکید کرده است که توافق اوباما به معنی دادن اختیار بلندمدت برای هدف قرار دادن طالبان نیست.

بر اساس این گزارش، سیاست جدید جنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای ارتش امریکا در افغانستان، اجازه خواهد داشت سربازان را برای همراهی نیروهای ارتش افغانستان به میدان بفرستد.

باراک اوباما طی سال‌های گذشته به مرور از شمار نیروهای ارتش امریکا در افغانستان کاسته است. قرار بود این تعداد تا پایان سال جاری میلادی به ۵۵۰۰ نفر محدود شود. روزنامه نیویورک‌تایمز در فوریه گذشته گفته بود احتمالا این برنامه عوض خواهد شد.

جنرال نیکلسون پیش از آن که ماموریت خود را در افغانستان آغاز کند گفته بود مایل است به وضعیت و نیازهای افغانستان از ارتش امریکا، «نگاهی دوباره» بیاندازد.

Author

About Author