اوباما از پیشنهاد روسیه به سوریه استقبال کرد

باراک اوباما ضمن استقبال از پیشنهاد روسیه به سوریه برای قرار دادن کنترل تسلیحات شیمیایی اش در اختیار جامعه جهانی، تاکید کرد این تصمیم در صورت واقعی بودن می تواند از حمله نظامی به سوریه جلوگیری کند.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از سی ان ان، ولف بلیتزر مجری سی ان ان پس از مصاحبه با باراک اوباما رئیس جمهور امریکا، گفت: یک پیشنهاد جدید با این هدف که از حمله نظامی امریکا به سوریه جلوگیری شود، به نظر می رسد مورد توجه جدی قرار گرفته است.

 روسیه از بشار اسد رئیس جمهور سوریه درخواست کرده است که کنترل زرادخانه های تسلیحات شیمیایی خود را در اختیار جامعه جهانی قرار دهد، این پیشنهاد را جان کری وزیر خارجه اوباما به روس ها داده است و روسیه آن را به سوریه منتقل کرده است.

 گفتگو در آستانه سخنرانی اوباما خطاب به مردم امریکا و احتمال مخالفت کنگره امریکا با تصمیم اوباما برای حمله نظامی به سوریه انجام شده است، باراک اوباما درباره اینکه این پیشنهاد می تواند از حمله امریکا به سوریه جلوگیری کند، گفت: ممکن است، اگر واقعی باشد.

 اقدامی که روسیه و سوریه برای تسلیحات شیمیایی انجام داده اند را ما سال ها پیش مطرح کرده ایم، زیرا این تسلیحات شیمیایی تهدیدی جدی برای همه جهان و امریکا ایجاد کرده است.

 به همین دلیل نود و هشت درصد انسان ها می گویند که ما از این تسلیحات استفاده نمی کنیم، این تصمیم از نظامیان ما و کودکان ما همانند کودکانی که ما در آن تصاویر ویدئویی در سوریه، دیدیم، محافظت می کند، بنا بر این قطعا این رویدادی مثبت است.

 اوباما افزود که او هفته گذشته در اجلاس گروه ۲۰ در سن پترزبورگ، پیرامون ایده تحت کنترل درآوردن سلاح های شیمیایی سوریه، با ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، گفتگو کرده است، رئیس جمهوری امریکا گفت که حل و فصل دیپلماتیک مسئله سوریه را بشدت ترجیح می دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *