اهمیت کنفرانس های وارسا و بروکسل از دیدگاه وزیر مالیه

13262308_10208871421598831_1708451468_oاکلیل حکیمی، وزیر مالیه جمهوری اسلامی افغانستان امروز سه شنبه (۴ جوزا) در مجلس سنا ضمن اعلام آمادگی ها برای کنفرانس های وارسا و بروکسل این نشست ها را برای دولت افغانستان با اهمیت خواند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کنفرانس های وارسا و بروکسل قرار است با حضور سران کشورهای کمک کننده در ماه اکتوبر سال جاری میلادی در کشور بلجیم برگزارشود.

وزیر مالیه گفت می گوید که کنفرانس های وارسا و بروکسل از اهمیت خاصی برای افغانستان برخوردار است زیرا در این کنفرانس تعهدات جامعه جهانی در زمینه کمک های نظامی و ملکی تجدید می گردد.

آقای حکیمی افزود که طی سفر های که در خارج از کشور داشته توانسته است تا حمایت جامعه جهانی را بدست بیاورد.

وزیر مالیه از دستآوردها و نتایج سفر هاى اخیرش در نشست های سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول (IMF) بانک انکشاف آسیایی، بانک انکشاف اسلامی، اعلامیه اخیر صندوق بین المللى پول و نشست اتحادیه اروپا به کشور های امریکا، جرمنی، بلجیم و اندونیزیا یاد آوری نمود.

وزیر مالیه افزود: خواست های ما در کنفرانس های وارسا و بروکسل از کمک کنندگان مشخص است تا اندازه کمک های شان مثل سالهای گذشته و یا معادل آن باشد، از طریق بودجه ملی داده شود بادرنظرداشت اولویت های تعیین شده دولت افغانستان به مصرف برسد.

وی افزود: بانک انکشاف آسیایی ۸۷۸ میلیون دالر را الی سال ۲۰۲۰ منظور نمود و با اتحادیه اروپا، قرارداد ۱۲۵ میلیون یورو به امضا رسیده است.

به گفته وی همچنان صندوق بین المللی پول برنامه اقتصادی افغانستان را موفقانه ارزیابی نموده و بانک انکشاف اسلامی در مورد  تطبیق پروژه های انکشافی، سرک حلقوی، ایجاد دانشگاه اسلامی، مراکز حرفوی و کلینیک های سیار  در افغانستان تعهدات شانرا تجدید نمودند.

Author

About Author