انگلیس چرا به دنبال جاسوسی در افغانستان است

یک روزنامه انگلیسی فاش کرد، سازمان اطلاعات و امنیت خارجی انگلیس موسوم به ام آی شش به دنبال افزایش جاسوسان خود در افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه دیلی تلگراف به نقل از منابع موثق نوشت، سازمان اطلاعات و امنیت خارجی انگلیس نگران است که پس از خروج نیروهای نظامی انگلیس از افغانستان ، دچار خلاء اطلاعاتی شود.

به نوشته این روزنامه انگلیسی ، در حال حاضر واحد اطلاعات وزارت دفاع انگلیس وظیفه اصلی جمع آوری و انتقال اطلاعات به ام آی شش را در افغانستان برعهده دارد.

ام آی شش از این بیم دارد که خروج نیروهای نظامی انگلیسی از افغانستان، خطر تهدیدات تروریستی علیه انگلیس را افزایش دهد و به همین علت از دیگر سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی درخواست نیرو کرده است تا تحولات افغانستان را پوشش دهد.

نیروهای نظامی خارجی و از جمله نیروهای اردوی انگلیس سال آینده خاک افغانستان را ترک می کنند و امور انتظامی و امنیتی را به نیروهای اردو و پلیس کشور واگذار می کنند.این روزنامه افزود ، مقامات ارشد در حال بررسی طرحی هستند که بر اساس آن نیروهای واحد اطلاعاتی وزارت دفاع باید به نیروهای ام آی شش کمک کنند.

به نوشته دیلی تلگراف این موضوع در بالاترین سطح تشکیلات دولت در دست بررسی است، همچنین شورای امنیت ملی انگلیس قرار است قبل از پایان سال جاری کنونی میلادی ، وضعیت افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی را بررسی کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *