انگلیسی ها خواستار بازداشت نتانیاهو شدند

alalam_635732846761217128_25f_4x3مردم انگلیس با امضا نمودن یک مکتوب از دولت این کشور میخواهند بنیامین نتانیاهو را به محض ورد به انگلیس بازداشت کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مکتوب تحت عنوان «بنیامین نتانیاهو باید به دلیل ارتکاب جنایت جنگی هنگام ورود در لندن بازداشت شود» در تارنمای مکتوب که دولت و پارلمان انگلیس راه اندازی کرده اند، قرار گرفته است.

در این مکتوب آمده است: «بنیامین نتانیاهو، قرار است ماه سپتامبر در لندن گفتگوهایی داشته باشد. مطابق قوانین بین المللی وی باید به محض ورود به انگلیس به دلیل جنایات جنگی که مرتکب شده است و قتل بیش از دو هزار غیر نظامی (فلسطینی) در سال ۲۰۱۴ بازداشت شود.»

تا ساعت ۱۱ روز دوشنبه بیش از ۲۶ هزار نفر این مکتوب را امضا کردند و شمار امضا کنندگان آن به طور چشمگیری در حال افزایش است.

مطابق قانون، اگر بیش از ده هزار نفر مکتوب را امضا کنند دولت به آن پاسخ می‌دهد. از طرف دیگر اگر شمار امضای یک مکتوب از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رود، باید در پارلمان انگلیس به بحث گذاشته شود.

اسرائیل در اوایل جولای ۲۰۱۴ جنگی تمام عیار را علیه نوار غزه تحت محاصره آغاز کرد. جنگ اخیر غزه، آگوست ۲۰۱۴، بعد از مذاکرات غیرمستقیم میان نمایندگان حماس و رژیم اسرائیل در قاهره، پایتخت مصر، با برقراری آتش بس پایان یافت.

عفو بین الملل در ۱۴ عقرب ۹۳ اعلام کرد کشتار صدها غیر نظامی فلسطینی در تهاجم نظامی اسرائیل به نوار غزه «جنایات جنگی» تلقی می شود.

 

Author

About Author