انگلیس، عهده دار مدیریت قاچاق مواد مخدر را در افغانستان

یک کارشناس سیاسی اعلام کرده است که انگلیس مدیریت صنعت قاچاق مواد مخدر را در افغانستان به عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گوردن داف ، سردبیر ارشد نشریه “وترنز تودی” درباره هشدار دستگاه های اطلاعاتی انگلیس در زمینه خلاء قدرت در افغانستان پس از خروج نظامیان خارجی از این کشور ، گفت انگلیسی ها مدیریت قاچاق مواد مخدر در افغانستان را به عهده دارند و دلیلی برای ترک این کشور نمی بینند.

گوردن داف تصریح کرد هدف انگلیسی ها از اعزام جاسوسان بیشتر به افغانستان، مدیریت مالی بیش از صد میلیارد دالر صنعت قاچاق مواد مخدر، انتقال هروئین از این کشور و کمک به نظام بانکی این صنعت از بانک های لندن است.

سردبیر ارشد نشریه وترنز تودی اظهار کرد سازمان جاسوسی امریکا(سیا) ، سازمان جاسوسی انگلیس (MI6) و دیگر دستگاه های اطلاعاتی از زمان جنگ ویتنام، کار اداره قاچاق مواد مخدر در سراسر جهان را به عهده گرفته اند.

گوردن داف گفت انگلیسی ها کار کشت مواد مخدر در افغانستان را رواج دادند و بیش از صد سال است که این کار را می کنند و برای آنان هم بسیار سود آور است و دلیلی هم ندارد که بخواهند دست از این کار بردارند.

سردبیر ارشد نشریه وترنز تودی تصریح کرد با صنعتی که بیش از صد میلیارد دالر می ارزد، نه فقط دولت افغانستان ، بلکه اعضای دولت انگلیس نیز ده ها میلیون دالر دریافت می کنند.

سردبیر ارشد نشریه وترنز تودی همچنین اظهار کرد بیش از چهار میلیون دالر از صنعت کشت مواد مخدر افغانستان در انتخابات گذشته کنگره امریکا هزینه شد و پول کشت مواد مخدر در افغانستان به قدری جذاب است که بسیاری دیگر از سیاستمداران کشورهای مختلف را به خود جذب می کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *