انگشت اتهام پاکستان بار دیگر به سمت افغانستان دراز شد

هرچند از درگیری و حمله نظامیان پاکستان به خاک افغانستان در منطقه چمن سپین بولدک، چهار روز می‌گذرد؛ اما اسلام‌آباد بار دیگر نظامیان افغانستان را به تجاوز به خاک این کشور متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی به تازه‌گی گفته است که در صورت ادامه تعرضات، مخفیگاه تروریست‌ها در هر کجایی که باشد را مورد هدف قرار خواهند داد.

سرتاج عزیز امروز (۱۹ثور) در اسلام‌آباد اظهار داشت که پاکستان خواستار روابط مسالمت‌آمیز با تمامی همسایه‌هایش است و می‌خواهیم برای رفع مشکلات مرزی، راه دیپلماسی و مذاکره در پیش گرفته شود.

وی ضمن متهم ساختن نظامیان افغانستان به تعرض به خاک پاکستان، اظهار داشت که کابل به جای استفاده از گلوله می‌بایست مسیر دیپلماسی را دنبال کند.

عزیز هشدار داد که پاکستان هرگونه نقض مرزهای خود را تحمل نکرده و پاسخ قاطع به آن خواهد داد.

مشاور امور خارجی نخست‌وزیر پاکستان به صراحت گفت که رویداد اخیر در مرز مشترک با افغانستان، اقدامی بود که ابتدا از طرف نیروهای افغانستان شروع شد و پاسخ متقابل به آن، ضروری بود.

گفتنی است که مرز چمن در سپین بولدک قندهار، روز جمعه گذشته شاهد درگیری شدید بین نیروهای نظامی افغانستان و پاکستان بود که تلفاتی نیز برجا گذاشت که تا هنوز هیچ منبع رسمی، رقم دقیق آن را بیان نکرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *