انفجار در مدینه منوره و واکنش های جهانی

تصاویر؛ انفجار انتحاری در مدینه منورهمقام های سیاسی جهان و مجامع بین المللی به انفجارهای انتحاری در دو شهر عربستان واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از العربیه، یک فرد انتحاری شامگاه روز گذشته خود را اطراف یکی از مراکز امنیتی عربستان سعودی در نزدیکی مسجد النبی در مدینه منوره منفجر کرد.

در این انفجار که شامگاه دوشنبه روی داد ۴ مامور امنیتی و یک بمب گذار کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

حزب الله لبنان انفجارهای تروریستی در اطراف مسجد النبی و مسجدی در القطیف عربستان را محکوم کرد و آن را نشانه ای دیگر بر بی احترامی تروریست ها به مقدسات مسلمانان دانست.

حزب الله لبنان همچنین با اشاره به تروریست ها گفت: این وبای خطرناک نیاز به درمان های جدی و گوناگونی دارد که به همبستگی سیاسی و مردمی نیازمند است.

حزب الله تصریح کرد: کشورهای حامی تروریسم که اکنون خود قربانی آن شده اند باید در مواضع و تفکرات خویش باز نگری کنند.

حزب الله خاطر نشان کرد: امروز دنیا و منطقه در مقابل یک امتحان بزرگ و اقدام مشترک ضد تروریسم قرار گرفته است و باید در این راستا درگیری های منطقه ای و بین المللی را کنار بگذارند.

بر اساس این گزارش، سازمان همکاری اسلامی نیز انفجار انتحاری در نزدیکی یک مسجد در منطقه شیعه نشین قطیف و انفجار انتحاری دیگر در نزدیکی حرم نبوی شریف در مدینه منوره را محکوم کرد.

در همین حال «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب انفجارهای تروریستی شامگاه دوشنبه در نزدیکی حرم نبوی شریف در مدینه منوره و نیز یک مسجد در منطقه القطیف در شرق عربستان را محکوم کرد.

دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه این انفجارها نشان دهنده عدم تعلق تروریسم به دین یا کشوری خاص است بر موضع ثابت و قدرتمند اتحادیه عرب در محکومیت تمام اشکال تروریسم تاکید کرد.

در همین حال امارات، اردن، بحرین، قطر، کویت و مفتی مصر انفجارهای تروریستی شامگاه دوشنبه در عربستان را محکوم کردند.

لازم به ذکر است که سه انفجار انتحاری شامگاه دوشنبه در عربستان به وقوع پیوست که یک انفجار انتحاری در نزدیکی یک مقر امنیتی در حرم نبوی شریف در مدینه منوره و دو انفجار دیگر در نزدیکی یک مسجد در منطقه شیعه نشین قطیف در شرق این کشور روی داد.

Author

About Author