انفجار خونین در میان عزاداران حسینی در بلخ

مقامات محلی بلخ در شمال افغانستان از یک انفجار در میان عزاداران حسینی در ولسوالی بلخ این ولایت خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این انفجار حوالی ۳:۴۰ دقیقه امروز چهارشنبه (۲۱ میزان) در میان دهها تن از عزاداران عاشورای حسینی صورت گرفت.

براساس گزارش ها در این انفجار که ناشی از ماین کار گذاری شده بوده، دست کم ۱۴ تن از عزاداران به شهادت رسیده و ۲۶ تن دیگر زخمی شدند.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این رویداد تروریستی را بر عهده نگرفته است.

مقامات محلی بلخ گفته اند این رویداد زمانی رخ داد که شمارى از عزاداران عاشورای حسینی پس ختم مراسم در یکى از مساجد، به طرف خانه های شان در حرکت بودند.

این در حالیست که حوالی ساعت ۷:۳۵ دقیقه شب گذشته در نتیجه‌ی حمله بر عزاداران عاشورا در زیارت سخی کابل، ۱۶ تن شهید و ۵۴ تن دیگر نیز زخمی شدند.

Author

About Author

3 thoughts on “انفجار خونین در میان عزاداران حسینی در بلخ

  1. نا امنی ها و نابسامانی ها در افغانستان درین اواخر به اوج خود رسیده و حکومت وحدت ملی هیچگونه واکنش بر علیه این کستار ها و انفجارها اقدام نکرده است طبق ک همه شاهد این هستیم روزانه ده ها تن از نوجوانان ما بصورت بیگناه ازبین میروند . و سیاستمداران ما کاملا در این قضایا دست دارند . و همچنان امنیت مردم گرفته نمیشوند و بعد از پیوستن وقوع دست بکارمیشوند . حادثه شب دیروز ک در کارته سخی کابل رخ داده است کاملا یک دسیسه بوده و حکومت در ان دخیل است . و همچنان واقعه امروز در مزارشریف ولسوالی بلخ رخ داده است در نزدیک ترین ساحه پسته های امنیتی بوده ک همه چیز اشکارست ک معامله در بین گروه های وحشت افگنان و دولت افغانستان است . لذا حکومت افغانستان باید بیداند ک با چنین معامله ها نمیتوانند حق خواهی و عدالتخواهی را خاموش ساخته و با نا امنی ها دربین جامعه ادامه بیدهند ….

  2. ما شیعه های جهان در طول تاریخ شهید دادام هنوز هم شهید برای خدا و عزاداری حسین میپردازیم هی چ باکی از کفار جهان به سرکردگی داعیش نداریم ما در راه خود ادامه میدهیم
    سلام بر حسین و یاران وفاداراش زنده باد ملت قهرمان هزاره

  3. دیگر دیدگاه ندارم فقط همین قدر می گویم که های سنی ها برادران عزیز ما فریب وهابیون و یهودی ها را نخورین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *