انصارالله یمن: عربستان باید کاملا دست از تجاوزگری بردارد

یک سخنگوی انصارالله یمن بر ضرورت توقف نهایی تجاوزگری سعودی علیه یمن و پایان کامل محاصره ملت این کشور تأکید کرد.

یک سخنگوی انصارالله یمن بر ضرورت توقف نهایی تجاوزگری سعودی علیه یمن و پایان کامل محاصره ملت این کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد عبدالسلام، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: همان‌گونه که پیشتر تأکید کرده‌ایم، تجاوزگری ائتلاف سعودی-اسرائیلی-امریکایی علیه مردم یمن، نقض آشکار حاکمیت ملی و دخالت غیرموجه در امور داخلی کشور یمن است و ما همواره خواهان توقف فوری آن بوده‌ایم.

وی خواهان از سرگیری گفت‌وگوی سیاسی با نظارت سازمان ملل متحد پس از توقف کامل تجاوزگری علیه یمن و نیز پایان نهایی محاصره ملت این کشور شد و گفت: نتایج کنفراس گفت‌وگوی ملی یمن همچنان مبنای توافق‌ها محسوب شده و اجرای این توافق‌ها، یکی از اهداف انقلاب ۲۱ سپتامبر است.

سخنگوی انصارالله تلاش‌های سازمان ملل متحد در یمن را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: از هرگونه تلاش این سازمان در مسیر حمایت از راه‌حل‌های مسالمت آمیز استقبال می کنیم.

وی تاکید کرد که هیچ کشور یا طرفی در دنیا به هیچ وجه حق نقض حاکمیت یمن و یا اعلام جنگ علیه این کشور را ندارد و هیچ تجاوزگری علیه یمن مشروع نخواهد بود.

عبدالسلام خاطرنشان کرد: هرگونه تحرک نظامی که یمن را هدف قرار دهد و موجب محاصره آن شود، تجاوزگری آشکار و کاملا مردود محسوب شده و حق یمنی ها برای دفاع از خود در برابر آن مطابق شریعت آسمانی و قوانین بین‌الملل، حقی مشروع و محفوظ است.

وی این ادعا را که ملت یمن برای طرفی تهدید محسوب می‌شود، باطل دانست و اظهار داشت: واقعیت ثابت شده این است که کشورهایی که چنین ادعایی دارند، تهدید و خطر واقعی برای یمن و ملت یمن محسوب می‌شوند و تجاوزگری اخیر نمونه بارز آن است.

سخنگوی انصارالله تأکید کرد: حمایت مالی و نظامی سرویس‌های اطلاعاتی منطقه‌ای از جمله سرویس اطلاعات عربستان سعودی از القاعده، بیانگر آن است که نظام سعودی این سازمان تروریستی را تامین تسلیحاتی کرده تا جنگ‌های فرقه‌ای و منطقه‌ای را تغذیه و طمع‌ورزی‌های سعودی را برای سلطه بر یمن به طور مستقیم اجرا کند.

وی با تأکید بر این که درگیری با القاعده تابع هیچ گونه گفت‌وگو، توافق و یا معاهده‌ای نیست، گفت: ملت یمن همچنان با این خطر مقابله خواهد کرد زیرا القاعده تهدیدی برای یمن، امنیت و ثبات آن است و قدرت و شایستگی ارتش، دستگاه‌های امنیتی و کمیته‌های مردمی یمن در مقابله با القاعده، بارها ثابت شده است.

Author

About Author