انصارالله: شریک اصلی جنایات آل‌سعود در یمن آمریکاست

1365638_409انصارالله و شورای انقلابی یمن آمریکا را شریک اصلی جنایات آل‌سعود در کشورشان می دانند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نقش آمریکا در جنایت علیه مردم یمن روز به روز آشکارتر می‌شود. آمریکا که در جنایت یک ساله سعودی‌ها علیه مردم بی‌گناه یمن سعی داشته خود را به عنوان بی‌طرف و حتی میانجی نشان دهد اخیرا پرده از نقاب این کشور افتاده و سازمان‌های بین‌المللی بر این امر صحه گذاشته‌اند.

در این ارتباط دیده‌بان حقوق بشر اخیرا اعلام کرد جنایت عربستان در بازار مستبا در ولایت حجه یمن که بیش از ۱۰۰ یمنی را به شهادت رساند و جنایت جنگی به شمار می‌رود با سلاح‌های آمریکایی صورت گرفته بود.

دولت آمریکا در واکنش به این خبر اعلام کرد، این کشور هیچ مسئولیتی در قبال کشته شدن غیرنظامیان در جریان حملات عربستان به یمن ندارد. اما به تدریج اخبار بیشتری در این مورد منتشر می‌شود.

در همین ارتباط، مجلس انقلابی یمن دیروز، آمریکا را مسئول انتشار تروریسم داعش و القاعده در یمن دانست و گفت نتیجه این مسئله اعدام گروهی سربازان یمنی در روز شنبه بوده‌ است.

پایگاه خبری «المسیره»، گزارش داد مجلس انقلابی یمن ضمن محکوم کردن این جنایت تاکید کرد ردپای گروهک‌های تروریستی القاعده و داعش که از حمایت کامل آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف سعودی برای حمله به یمن برخوردار بوده در این حادثه مشهود است.

کمیته انقلاب عالی جنبش انصارالله یمن نیز آمریکا را مسئول گسترش تروریسم القاعده و داعش در یمن دانست که روز گذشته اقدام به کشتار جمعی سربازان در ابین کردند. روز شنبه مسئولان یمنی و شاهدان عینی گزارش دادند که در حمله گروه‌های افراطی در جنوب یمن، که گمان می‌رود از عناصر القاعده باشند دستکم ۱۹ سرباز ارتش یمن کشته شده‌اند.

Author

About Author