انتقاد مجلس از عدم رسیده گی به پرونده قتل های زنجیره ای

مجلس نماینده گان همزمان با برگزاری مراسم یادبود از شهدای پانزدهم عقرب سال ۱۳۸۶ بغلان، از عدم رسیده گی به پرونده قتل های زنجیره ای در کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مجلس نماینده گان امروز (۱۵عقرب)، مراسم یادبودی برای شهدای این مجلس در سال ۱۳۸۶ در ولایت بغلان، در تعمیر الحاقیه شورای ملی برگزار کرد.

عبدالرووف ابراهیمی، رئیس مجلس نماینده گان در سخنانی اظهار داشت که این مجلس تنها در تاریخ ۱۵ عقرب سال ۱۳۸۶ قربانی نداده است، بلکه در بسیاری از موارد قربانی داشته است.

وی با بیان اینکه، راه شهدای مجلس نماینده گان به ویژه حادثه بغلان در راس آن شهید سید مصطفی کاظمی برای همیشه ادامه خواهد داشت، از دولت به ویژه ارگان های کشفی در مورد عدم رسیده گی به پرونده قتل های زنجیره ای شکایت کرد.

ابراهیمی گفت :«گِله از اداره های کشفی این است که به مجرد وقوع هر رویداد، وعده کشف داده و کمیسیونی نیز تشکیل می شود؛ اما این موضوع پیگیری نمی شود.»

رئیس مجلس تصریح کرد که در عمل هیچ نتیجه ای از رسیده گی به پرونده قتل های زنجیره ای به ویژه مقام های عالی رتبه وجود ندارد.

به باور وی، اگر تعهد واقعی وجود داشته باشد، هیچ امکان ندارد که نتیجه دلخواه به دست نیاید.

منبع افزود که بهتر است کارکرد تمام مسوولان کشفی و امنیتی مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس آن مکافات و مجازات به شکل اصولی تطبیق شود.

دیگر اعضای مجلس نیز از این رویکرد دولت به شدت انتقاد کرده و خواهان رسیده گی جدی به پرونده قتل های زنجیره ای شدند تا از این روند جلوگیری به عمل بیاید.

انتقادهای همیشگی

انتقاد از عدم رسیده گی به پرونده قتل های زنجیره ای در کشور همیشه و همزمان با یادبود از سالگرد شهادت و یا قتل مقام های عالی رتبه و متنفذین کشور یاد می شود و تا حال کدام نتیجه ای به دنبال نداشته است.

در مراسم سالگشت تمام مقام های عالی رتبه، بازمانده گان شهدا و یا سخنرانان از این ناحیه شکایت دارند؛ اما با تمام این انتقادها، هیچ اقدام جدی روی دست گرفته نشده است.

گفتنی که هیئت کمیسیون اقتصاد ملی مجلس نماینده گان به ریاست سید مصطفی کاظمی در سفر به ولایت بغلان و دیدار از فابریکه قند این ولایت با حمله نیرومند انتحاری روبرو شد که در نتیجه آن، شش عضو مجلس نماینده گان و تعداد زیادی از افراد ملکی و نظامی به شمول دانش آموزان و معلمان معارف کشته و زخمی شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *