انتقاد شدید عبدالله از رهایی زندانیان شورشیان طالب

عبدالله 19رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی نسبت به رهایی زندانیان شورشیان طالب از سوی حکومت گذشته انتقاد کرده و گفت که همین رها شده ها در کشتن نیروهای امنیتی و افراد ملکی دست دارند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله که در مراسم گرامیداشت از هشتم ثور در ارگ ریاست جمهوری صحبت می کرد، گفت که حکومت پیشین بدون در نظر داشتن قانون اقدام به رهایی هراس افگنان از زندان می کرد.

وی که نامی از رهبران حکومت گذشته نبرد، گفت که وقتی که یک قاچاقبر بزرگ رها شده از زندان به صورت علنی می گوید «هزینه جنگ در غرب کشور را تمویل می کنم»، جای سوال و نگرانی دارد.

به گفته عبدالله، این افراد که در رهایی هراس افنگنان از زندان نقش برجسته داشتند، نباید حالا با حضور در یک کنفرانس در مورد نظام و حکومت فعلی صحبت کنند.

رئیس اجرائیه باورمند است که حکومت وحدت ملی، مشکل ترین و پر چالش ترین میراث نظام را به دست آورده و چالش های زیادی را پشت سر گذاشته است.

وی خطاب به مردم گفت که در طول یک سال ونیم گذشته، مشکلات زیادی وجود داشت؛ اما برای سال های آینده برنامه های متوازن انکشافی برای همه ولایت های کشور روی دست است.

عبدالله همچنین اظهار داشت که هیچ گونه مسامحه در برابر دشمن صورت نمی گیرد؛ اما حقوق انسانی و اسلامی نیز مورد نظر قرار خواهد گرفت.

منبع با اشاره به حمله سه شنبه هفته گذشته در کابل گفت :«تحقیقات در بالاترین سطح دنبال می شود، دست های دخیل شناسایی و غفلت ها نیز به صورت جدی بررسی می شود.»

رئیس اجرائیه تصریح کرد که تروریسم خوب و بد وجود ندارد؛ اما دُم تروریست در بیرون از کشور بوده و تمویل می شود و شاخ آن در داخل کشور بوده و تلفات می گیرد که باید به این روند پایان داده شود.

گفتنی است که به تاریخ هشتم ثور سال ۱۳۷۱، مجاهدین بعد از ۱۴ سال جهاد، دولت داکتر نجیب الله را ساقط کرده و نظام را به دست گرفتند.

Author

About Author