انتقاد روسیه از مداخله آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور

مسکو واکنش وزارت خارجه آمریکا را به رد نامزدی الکسی ناولنی وبلاگ نویس مخالف دولت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دخالت در امور داخلی خود خوانده و تقبیح کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، روز دوشنبه موضوع ثبت نامزدی «الکسی ناوالنی» از رهبران مخالفان دولت روسیه را بررسی و آن را رد کرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به ابراز نگرانی وزارت خارجه آمریکا از رد نامزدی ناوالنی گفت: این بیانیه وزارت خارجه امریکا دخالت آشکار در روند انتخابات در روسیه و امور داخلی این کشور است و اطمینان دارم تنها مورد دخالت واشنگتن در انتخابات ریاست جمهوری روسیه نخواهد بود.

خبرگزاری ایتارتاس امروز نوشت: کلی نوئل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از رد نامزدی آلکسی ناوالنی از سوی کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه ابراز نگرانی کرد.

زاخارووا گفت: نکته خنده دار این است که این ابراز نگرانی از طرف آمریکایی در حالی مطرح شده است که آنها به تازگی شبکه راشاتودی وخبرگزاری اسپوتنیک روسیه را عامل خارجی خوانده و به رسانه های روسی در تمام نقاط جهان حمله و مبالغ زیادی را صرف مقابله با تبلیغات روسیه می کنند.

کمیسیون مرکزی انتخابات نامزدی الکسی ناوالنی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را رد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری روسیه روز ۱۸ ماه مارچ سال ۲۰۱۸ (۲۷ حوت سال ۹۶) برگزار می شود.

تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری روسیه از هفته گذشته آغاز شده و تاکنون ۳۴ نفر از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای اعلام نامزدی در انتخابات ابراز تمایل کرده اند.

نظرسنجی ها حاکی از آن است که ولادیمیر پوتین با فاصله زیاد، بیشترین شانس را برای ریاست جمهوری روسیه دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *