انتقاد رهبران جهادی از کارکردهای حکومت وحدت ملی

شماری از رهبران جهادی ضمن انتقاد از کارکردهای حکومت وحدت ملی به ویژه رئیس‌جمهور غنی، از آنها خواستند که اقدامات اساسی برای حل مشکلات فعلی افغانستان روی دست گیرند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رهبران جهادی امروز (۲۱ثور) در نشست سیاسی و مشورتی احزاب سیاسی اشتراک کرده و از عملی نشدن وعده‌های رئیس‌جمهور انتقاد کردند.

صبغت‌الله مجددی، رئیس‌جمهور پیشین و یکی از رهبران جهادی، خود را عامل اصلی پیروزی رئیس‌جمهور غنی در انتخابات دانسته و با انتقاد گفت که رئیس‌جمهور خدمات او را فراموش کرده است.

به باور وی، کشور در حالت خرابی است و رهبران حکومت باید برای حل مشکلات فعلی، راه‌کار اساسی روی دست گیرند و حامیان انتخاباتی‌شان را فراموش نکنند.

مجددی تاکید کرد همان‌طور که حامیان پیش از انتخابات، رئیس‌جمهور را پیروز ساختند، می‌توانند وی را دوباره از کرسی قدرت، پایین بکشند.

به عقیده این رهبر جهادی، ۹۰ درصد کامیابی رئیس‌جمهور، وی بوده است که حالا رئیس‌جمهور غنی، فراموشش کرده است.

در عین حال، کریم خلیلی، رهبر جهادی و معاون پیشین رئیس‌جمهور کرزی نیز از روند حکومت‌داری انتقاد کرده و اظهار داشت که همیشه دید انتقادی نسبت به حکومت دارد، ضعف‌هایی را در حکومت می‌بینند و دولت را متوجه ضعف‌ها واشتباهات می کنند تا اصلاح شود.

به عقیده وی، اﻧﺘﻘﺎﺩ ﻛﺮﺩﻥ اﺯ ﺣﻜﻮﻣﺖ و ﺣﻜﻮﻣﺖ ﺭا ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺑﻪ ﺿﻌﻔﻬﺎیش، ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻭﺟﻪ ﺑﻨای ﺗﺨﺮﻳﺐ ﻧﻴﺴﺖ.

با این حال، رهبران جهادی به یک‌پارچه‌گی و اتحاد مردم تاکید کرده و اظهار داشتند که انتقادهای آنها برای تضعیف و یا برچیدن حکومت وحدت ملی نیست.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که شماری از نماینده‌گان مجلس نیز روز گذشته رئیس‌جمهور غنی را به قوم‌گرایی متهم کرده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *