انتقاد داکتر عبدالله عبدالله از رئیس جمهور کرزی

 داکترعبدالله عبدالله، رهبر ائتلاف ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ، حامد کرزی را به فرصت طلبی در تامین اهداف شخصی و بازی با سرنوشت مردم افغانستان متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “عبدالله عبدالله” گفت که حامد کرزی با سخنان و رفتارهای خود، باعث کاهش اطمینان و بی اعتمادی مردم افغانستان به آینده کشور پس از خروج نظامیان خارجی در سال۲۰۱۴ شده است.

به گفته وی، کرزی در مراسم افتتاحیه “لویه جرگه مشورتی” وعده داد که به تصمیم اعضای این جرگه در مورد توافقنامه امنیتی با آمریکا احترام می‎گذارد، اما اکنون که شرکت کنندگان جرگه، خواستار امضاى آن شده‌اند، رئیس جمهور شرط‎های تازه را مطرح می‎کند.

عبدالله با بیان این که امضا و عدم امضای پیمان امنیتی از صلاحیت‎های رئیس جمهور است، افزود کرزی، با رفتار و گفتار متناقض، باعث نگرانی مردم شده است .

لویه جرگه مشورتی دیروز بعد از ظهر پس از چهار روز نشست با حضور بیش از ۲۵۰۰ تن در کابل پس از موافقت با پیمان امنیتی کابل – واشنگتن بکار خود پایان داد .

کرزی امضای پیمان امنیتی را به پس از انتخابات ریاست جمهوری در ماه حمل سال آینده موکول کرد اما امریکا خواستار امضاى این توافقنامه تا یک ماه دیگر شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *