انتقاد بوش برای اولین بار از سیاست خارجی اوباما

براساس گزارش‌ها، جورج بوش برای اولین بار از سیاست خارجی باراک اوباما در نشستی خصوصی انتقاد کرده است.

براساس گزارش‌ها، جورج بوش برای اولین بار از سیاست خارجی باراک اوباما در نشستی خصوصی انتقاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ظاهرا جورج بوش، رئیس‌جمهور سابق امریکا در نشست خصوصی روز شنبه با حامیان مالی یهودی از رویکرد باراک اوباما رئیس‌جمهوری کنونی امریکا در مذاکرات با ایران و نحوه مقابله با تروریست‌های داعش انتقاد کرده است.

در مقابل جاش ارنست، سخنگوی ارشد اوباما با رد انتقادات بوش در نشست هفتگی خود گفت: گمان نمی‌کنم کسی در این اتاق از این مساله که بوش در مورد سیاست خارجی با اوباما اختلاف‌نظر دارد، تعجب کرده باشد.

ظاهراً بوش در مراسم «ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» در لاس وگاس با انتقاد از اوباما گفته است که وی ایالات متحده را در عرصه جهانی «منزوی» کرده است.

وی همچنین از مذاکرات اتمی اوباما با دولت ایران انتقاد کرد.

شبکه خبری بلومبرگ و روزنامه نیویورک تایمز و همچنین فاکس نیوز به نقل از منبعی آگاه که در نشست لاس وگاس حضور داشت، گزارش دادند که بوش گفته است که اوباما سال ۲۰۱۱ خیلی زود نیروهای امریکایی را از عراق خارج کرده است و همین اقدام راه را برای روی کار آمدن گروه تروریستی داعش هموار کرده است.

به گفته حاضران، بوش به نقل از سناتور لیندسی گراهام گفته است که «خروج از عراق گاف استراتژیک بود».

اما جاش ارنست در جمع خبرنگاران گفت که بوش با حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ راه را برای ظهور داعش هموار کرد و سخنان خود را «حقایق تاریخی» توصیف کرد.

وی افزود: گمان می‌کنم که این مساله را قبلاً هم گفته‌ام و شواهد متعددی از آن هم وجود دارد که نشان می‌دهد رابطه‌هایی میان القاعده و داعش وجود دارد و حقیقت این است که القاعده پیش از تصمیم بوش برای اعزام نیروهای امریکایی به آن کشور در عراق وجود نداشت.

انتقادات بوش از رئیس‌جمهوری کنونی امریکا در حالی منتشر شده است که وی پیشتر در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفته بود که «خوب نیست رئیس‌جمهور سابق، رئیس‌جمهور کنونی» را تضعیف کند.

Author

About Author