انتقاد از حیف و میل شدن میلیاردها افغانی از قطعیه

نمایندگان مجلس، از حیف‌ و میل شدن میلیاردها افغانی از قطعیه سال ۱۳۹۷ از سوی حکومت انتقاد می‌ کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نشست عمومی امروز (۲قوس) مجلس نمایندگان به بحث بالای بودجه و قطعیه اختصاص داشت.

در این نشست شماری از نمایندگان ادعا داشتند که یافته‌ های آنان از بررسی ۵۳ واحد بودجه‌ ای در طرح قطعیه سال ۱۳۹۷، نشان می دهد که میلیاردها افغانی از سوی نهادهای حکومت به ویژه وزارت مالیه حیف‌ و میل شده‌ است.

محمد عظیم محسنی، رئیس کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان اظهار داشت: «به تعداد ۵۳ واحد بودجه‌ ای در جلسات متعددشان تمام جزئیات مشکلات که ادارات در بودجه داشتند، را در اختیار ما قرار دادند و آنها را بیرون نویس کردیم.»

شمار دیگری از اعضای مجلس، حیف‌ و میل شدن این مبالغ را خیانت ملی می‌ دانند و بر پیگرد عدلی و قضایی مسؤولان این نهادها تأکید می‌ کنند.

محمود خان در این باره اظهار داشت: «به میلیون‌ ها افغانی که نه ولسی جرگه خبر دارد و نه ارگان‌ های مربوط، از یک کُد به کُد دیگر انتقال یافته‌ است.»

بلقیس روشن نیز می گوید «به هر آنجایی‌که خواسته‌ اند، از این کُد به آن کُد کشیده‌ اند و  معاشات را از این کُدها داده‌ اند – به کسانی تحفه می‌ دهند؛ در حالی که این کُدها به بخش‌ های مشخص دیگر باید هزینه شوند. اما هیچ کسی جلو این کار را نگرفته است.»

مجلس نمایندگان، برای روشن شدن و رسیدگی به چالش‌ های قطعیه سال ۱۳۹۷، سرپرست وزارت مالیه و نیز رئیس اداره عالی تفتیش را به نشست عمومی روزهای آینده این مجلس فراخواند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *