واکنش ها در باره رد فرمان تقنینی رئیس جمهور از سوی مجلس

۲۰۱۶۰۶۱۶_۱۴۲۹۴۴شهروندان ولایت بغلان رد فرمان تقنینی رئیس جمهورغنی در مورد ساختار، وظایف و صلاحیت های نهادهای انتخاباتی را از سوی نمایندگان مجلس به انتقاد گرفته و عملکرد نمایندگان را فرار از قانون مداری دانستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به باور این شهروندان نمایندگانی که در رد فرمان تقنینی رئیس جمهور رای داده اند کارنامهء خوبی در گذشته ندارند و نگران آینده خود هستند.

اعضای شبکه نهادهای جامعه مدنی بغلان با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی این فرمان رئیس جمهور را در اصلاح نظام انتخاباتی به سود کشور می دانند.

عثمان شیرزی یکی از فعالان مدنی می گوید: وکلای که در تصویب این قانون کارت سرخ بلند کرده اند از جمله وکلای بی باور نسبت به آینده وکالت شان هستند و ترس از دست دادن جایگاه شان را دارند.

نوید امینی یک عضو شبکه جامعه مدنی؛ رد این قانون را ازسوی نماینده گان پرده اندازی بر روی ناکامی های وکلا عنوان می کند.

شهروندان بغلان از وکلا می خواهند که به گروگان گیری خانه ملت پایان ببخشند.

از سوی هم ادامه کار وکلا در مجلس غیرقانونی خوانده شده، این ها خواهان برگزاری انتخابات زود هنگام شدند.

این درحالیست که دومین فرمان تقنینی ریس جمهور درمورد ساختار،وظایف و صلاحیت های نهادهای انتخاباتی در رای گیری جلسه علنی مجلس نماینده گان بتاریخ ۲۴ جوزا با ۱۲۶ رای مخالف رد گردید.

این فرمان میان نماینده گان مجلس بحث های را نیز به همراه بود، مخالفان این فرمان ریس جمهور را در مغایرت با ماده ۱۷۹ قانون اساسی دانستند و اما موافقان تاکید داشتند که حکومت اراده برگزاری انتخابات دور سوم پارلمانی را ندارد و رد این فرمان باعث می شود که افکار عمومی مشکلات بمیان آمده را برخواسته از مجلس نماینده گان بدانند.

Author

About Author