انتقادها از بی‌توجهی حکومت برای سرکوب طالبان مسلح در ولایت بغلان

اعضای شورای ولایتی بغلان از خاموشی حکومت در برابر مخالفان مسلح دولت انتقاد می‌کنند و می‌گویند نزدیک به دو سال است که ولسوالی دهنه غوری در تصرف کامل طالبان مسلح قرار دارد و بخش های از شهر پلخمری مرکز این ولایت نیز در کنترول طالبان مسلح است.

آنها می‌گویند، سه سال است که در ساحات دندشهاب الدین و دندغوری در حومه شهرپلخمری طالبان مسلح حاکمیت دارند و همچنان شاهراه ۹ ولایت که ازین مسیر می‌گذرد کاملاً زیر تهدید قرار دارد.

داکتر صفدر محسنی ریس شورای ولایتی بغلان به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، نا امنی‌ها در این ولایت حتی باعث ایجاد مشکلات در فرا راه دانشجویان دانشگاه ها شده و همچنان پروژه های انکشافی بوجه احسن تطبیق نمی‌شوند.

محمدحنیف کهگدای منشی شورای ولایتی بغلان می‌گوید، نگرانی های شان را بارها به گوش مسؤلان دولتی رسانیده اند.

وی می‌گوید، اگر مقام های بلندپایه دولتی بیشتر از این در تأمین امنیت این ولایت گام مثبت بر ندارند، مردم خود دست به‌کار خواهند شد.

در این حال پولیس بغلان از آغاز عملیات زودهنگام در این ولایت خبر می‌دهد.

ذبیح الله شجاع سخنگوی پولیس بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت، پلان عملیات تصفیوی از مقامات مرکزی مواصلت کرده است و تلاش برای تجهیز قطعات آغاز شده است.

وی می‌گوید، به زودترین فرصت عملیات تصفیوی در بخش های که طالبان مسلح در آن حضور دارند آغاز خواهد شد.

ولایت بغلان در شمال‌شرق افغانستان موقعیت دارد و گذرگاه ولایت های شمال و شمال‌شرقی به شمار می‌رود؛ این ولایت در سه سال اخیر شاهد نا امنی های گسترده بوده و برعلاوه ولسوالی دهنه غوری هم اکنون اکثر روستاهای ولسوالی برکه، بغلان مرکزی و شماری روستاها در تاله و برفک در تصرف و یا هم در تهدید طالبان مسلح استند.

 

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *