انتخاب روحانی فصل جدیدی در روابط تهران و واشنگتن

ایران و امریکا چراغ سبزهای تازه ای را جهت پایان دادن به مناقشه هسته ای طولانی مدت تهران، به همکدیگر نشان دادند.

 به گزارش خبرگذاری خاورمیانه  به نقل از رویترز، این امر پس از آن صورت گرفت که “حسن روحانی” رئیس جمهور ایران، در مراسم تحلیف خود خواستار گفت وگو برای کاهش تعارض ها و پرخاشگری ها شد.

با این حال امید به یافتن راهی دیپلماتیک جهت حل و فصل موضوع اتمی ایران، با پیروزی روحانی  دانتخابات ایران تقویت شده است.

آقای روحانی با شعار اعتدال روی کار آمده به دنبال این است که در تعامل با کشورهای جهان، به افزایش نفوذ دیپلماتیک کشورش کمک نماید.

سخنان روحانی در مراسم تحلیف خود طی چند ساعت، با واکنش مثبت ایالات متحده رو به رو شد و امریکا اعلام کرد آماده تعامل جدی با دولت جدید ایران است.

“جی کارنی” سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای اظهار داشت: “مراسم تحلیف روحانی فرصتی برای ایران بود تا به سرعت به حل و فصل نگرانی های عمیق جامعه بین المللی، بر سر برنامه های اتمی خود بپردازد.”

کارنی اعلام داشت در صورتی که دولت جدید بخواهد به طور جدی به تعهدات بین المللی خود و پیدا کردن راهی مسالمت آمیز، جهت حل تعارض ها کمک کند، واشنگتن آماده است.

 رسانه های غربی انتخاب “محمد جواد ظریف” را به عنوان وزیر امور خارجه پیشنهادی از سوی روحانی، چراغ سبز دیگری از سوی وی به غرب می دانند.

ظریف که تحصیلات خود را در امریکا گذرانیده است با برخی مقامات امریکایی نظیر “جو بایدن” معاون رئیس جمهور و “چاک هیگل” وزیر دفاع امریکا، آشنایی کامل دارد.

کشورهای غربی همواره  ایران را متهم می کنند که با خرید وقت به عنوان یک تاکتیک، برنامه های اتمی خود را به پیش می برد.

این در حالی است که تهران دستیابی به بمب اتم را از اساس رد می کند و پیوسته فعالیت صلح آمیز هسته ای را در دستور کار قرار داده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *