انتخابات فاریاب بدون چالش امنیتی برگزار شد

والی فاریاب اظهار داشت که این ولایت نخستین ولایتی است که بدون کدام چالش امنیتی انتخابات در آن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نقیب الله فایق در یک نشر خبری همراه با مقام های امنیتی، کمیسیون های مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی ولایتی اظهار داشت که مشکلات تخنیکی بخاطر برگزاری انتخابات در سراسر کشور وجود داشته و در این ولایت نیز وجود داشت.

وی تاکید کرد که نیروهای امنیتی به خوبی توانستند امنیت انتخابات را تامین کنند.

در عین حال، عبدالرحمن فرید رییس دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات فاریاب با تایید مشکلات تخنیکی در پروسه انتخابات گفت: «مشکلات موجود تخنیکی در جریان روز حل گردید.»

وی اظهار داشت که پروسه انتخابات مجلس نماینده گان در تمام محلات رای دهی در این ولایت، بدون کدام چالش امنیتی سپری شده و مردم نیز حضور گسترده ای داشتند.

فرید افزود که تمام صندوق های رای دهی از محلات شهر میمنه به دفتر مرکزی رسیده و قرار است صندوق های رای دهی از ولسوالی ها نیز بزودی به دفتر مرکزی در شهر میمنه برسد.

در این حال شمس الحق رضوان رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی در فاریاب می گوید، این کمیسیون به منظور عدالت انتخاباتی به تمام مردم فاریاب پاسخگو خواهد بود و از آغاز پروسه رای دهی در این ولایت الی ختم آن؛ بیش از ۲۰۰ مورد شکایات در این کمیسیون به ثبت رسیده است.

با این همه مقام های محلی در فاریاب می گویند که هیچ زومند و فرمانده غیرمسول در پروسه انتخابات در این ولایت دخالت نداشته و جلو افراد مسلح غیرمسوول و زورمند در پروسه انتخابات پیش از برگزاری آن گرفته شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *