انتخاباب پارلمانی و شوارهای ولایتی به سال آینده موکول شد

147758_NpAdvHoverمحمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور ضمن تأکید بر ادامه کار پارلمان و شوراهای ولایتی، گفته است انتخابات در میان فصل های تابستان و خزان سال آینده برگزاری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای اعلام کرد، رییس جمهور این موضوع را روز گذشته در دیدارهای جداگانه با اعضای کمیسیون ویژۀ اصلاحات انتخاباتی و کمیتۀ گزینش بیان کرده است.

اشرف غنی در این دیدار اظهار داشت: تعیین تاریخ دقیق برگزاری انتخابات مطابق قانون از صلاحیت‌های کمیسیون مستقل انتخابات می‌باشد که از طرف آنها باید مشخص شود.

در این دیدارها محمد اشرف‌غنی گزارشهای نهایی کمیسیون ویژه اصلاحات انتخابات را دریافت کرده و از کمیته گزینش خواست تا در فعالیتهای اجرایی خود پیشنهادات این کمیسیون مبنی بر اصلاحات نظام انتخابات را نیز در نظر بگیرند.

رئیس‌جمهور اذعان داشت: پس از مشورتهای بسیار با اقشار مختلف در ولایتهای کشور تصمیم گرفته تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولایتی، هر دو به کار خود ادامه دهند.

اشرف‌غنی در دیدار با اعضای کمیته گزینش تصریح کرد که این کمیته می‌تواند رسما کار خود را آغاز کند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای کمیته گزینش باید با استقلال کامل در مطابقت با قانون عمل نمایند و در امور اجرایی اصل شایسته سالاری را بصورت شفاف رعایت کنند.

Author

About Author