امیر چطور قهرمان شد؟

amirشهر مونیخ آلمان هفته گذشته شاهد یک حمله مسلحانه بر مرکز خرید بود که در نتیجه آن ۹ شهروند آلمانی کشته شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این حمله توسط یک جان آلمانی که اصالت ایرانی داشت، صورت گرفت و باعث شد تا مردم مونیخ را وحشت فرا گیرد.

این حمله بعد از حملات پاریس، امریکا و چند شهر دیگر اروپا صورت گرفت و به نوعی نشان داد که شهرهای اروپایی نیز دیگر امنیت سابق را ندارند.

در حادثه تیراندازی در مرکز خرید شهر مونیخ، یک جوان شهروند افغانستان بر خلاف تمام موارد مشابه که نام شهروندان افغانستان یکی از متهمین حادثه بود، نقش قهرمان را داشت.

امیر نجارزاده، جوان ۲۰ ساله افغانستان که سه سال پیش کشور را به قصد آلمان ترک کرده بود، به عنوان محافظ در این مرکز خرید کار می کرده است.

رسانه های آلمانی از امیر به عنوان قهرمان تیراندازی جنون آمیز جمعه شب در مونیخ یاد شده است و حالا وی نامی برای خود پیدا کرده است.

مجله فوکس آلمان در گزارشی آورده است که این جوان ۲۰ ساله افغانستان، بعد از تیراندازی، حدود ۲۰۰ شهروند ترسیده و سراسیمه آلمانی را به تهکوی فروشگاه المپیا راهنمایی کرده و از آنها محافظت کرده است.

امیر میگوید: «بعد از تیراندازی ۱۵۰ تا ۲۰۰ فرد سراسیمه وارد فروشگاه شدند که در میان آنها سه کودک هم بود که گریه می ‌کردند و مادرشان را گم کرده بودند.»

به گفته وی، این کودکان و همه افراد دیگر را به تهکوی (زیر زمین) فروشگاه برده و برایشان آب و دیگر مواد خوراکی فراهم کرده است.

امیر در ادامه می گوید که بعد از تهیه آب و مواد خوراکی دوباره بیرون شده و افسران پولیس را از موضوع آگاه ساخت است.

وی با بیان اینکه خانم خودش نیز باردار (حامله) است، در میان کسانی که به آنها کمک کرده، یک خانم حامله نیز بوده است.

این جوان افغانستانی زمانی که شنیده است عامل این تیراندازی نه افغان است و نه مهاجر، آسوده ‌تر شده و گفته است :«در آلمان همه چیزهایی را که نیاز داشتم به دست آوردم، حالا می ‌خواهم جبران کنم.»

این رویداد در حالی صورت می گیرد که پیش از این در اکثر موارد خشونت در کشورهای اروپایی، نام پناهجویان افغانستان و مهاجر در این کشورها دخیل می شده است.

Author

About Author