امضای تفاهم نامه های دولتی برای محو خشونت

Abuse

همزمان با آغاز کمپاین ۱۶ روزه محو خشونت علیه زنان، دادستانی کل، تفاهم نامه های محو خشونت با چهار اداره دولتی به امضا رساند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تفاهم نامه های محو خشونت امروز (۴قوس) بین دادستانی کل و وزارت های معارف، ‌تحصیلات عالی و ‌صحت عامه و اداره ارگان های محل به امضا رسید.

پیش از امضای این تفاهمنامه ها، رولاغنی، ‌بانوی اول کشور، داشته ها و آموزش های دینی را سرمشقی برای زنده گی اجتماعی دانسته و اظهار داشت که با این آموزه ها، زنده گی بهتر پیش خواهد رفت.

به گفته وی، خشونت در دین اسلام نفی شده و مسلمانان نیز باید این موضوع را الگوی خود قرار دهند.

در عین حال، فرید حمیدی، دادستان کل کشور تفاهمنامه های امضا شده با اداره های دولتی را زمینه ساز همکاری بیشتر و یافتن راه های معقول برای مبارزه با خشونت به ویژه خشونت علیه زنان دانست.

وی اظهار داشت که وزارت های معارف، تحصیلات عالی و صحت عامه از جمله وزارت هایی هستند که بیشتر با مردم به ویژه جوانان سرو کار دارند و از این طریق می توانند در راستای محو خشونت فعالیت کنند.

حمیدی، برخورد قضایی با خشونت علیه زنان را کافی ندانسته و تاکید کرد که باید تمام ادارات به ویژه مردم علیه این پدیده مبارزه کنند.

تفاهمنامه هایی برای محو خشونت به ویژه خشونت علیه زنان در حالی با چهار اداره دولتی و دادستانی کل به امضا می رسد که در سال جاری ۳۳۷۲ مورد خشونت علیه زنان در وزارت زنان به ثبت رسیده که اکثر آنها تا حال مورد بررسی از سوی نهادهای عدلی و قضایی قرار نگرفته و در کنار آن، عاملین آن تا حال به صورت علنی مورد مجازات قرار نگرفتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *