امریکا ۳۰۰ نیروی تازه نفس به عراق می فرستد

ایالات متحده به منظور محافظت از سفارتخانه خود در بغداد و کارکنان آن حدود ۳۰۰ نیروی نظامی تازه نفس به عراق و کشورهای اطراف آن اعزام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این اقدام ایالات متحده امریکا پس از پیشروی‌های اخیر گروه های تروریستی داعش در شمال عراق صورت می‌گیرد.

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد که باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، عصر دوشنبه، ۲۶ جوزا با مسئولان امنیت ملی ایالات متحده دیدار کرده تا درباره شیوه‌های مقابله احتمالی واشنگتن با تروریستهای داعش به بحث بپردازد.

این خبرگزاری به نقل از مقامات امریکا می‌نویسد که آقای اوباما هنوز تصمیم نهایی خود را در این باره نگرفته است، اما کاخ سفید تاکید دارد که همه گزینه‌های نظامی از حملات هوایی گرفته تا اعزام نیروهای مخصوص در مقابله با شورشیان داعش به عراق روی میز است.

بر اساس این گزارش، باراک اوباما به کنگره اطلاع داده است که ۲۷۵ نیروی نظامی امریکا به منظور تامین امنیت سفارتخانه امریکا در بغداد و کارکنان آن به عراق اعزام خواهند شد.

گزارش های تازه حاکی از آنست از این تعداد ۱۷۰ سرباز هم‌اکنون وارد عراق شده‌اند و همه ای آنها برای نبرد با داعش مجهز شده‌اند.

آسوشیتدپرس همچنین به نقل از منابع مطلع می‌نویسد، حدود ۱۰۰ نیروی دیگر نیز احتمالا در کشور کویت در حالت آماده‌باش خواهند بود که این نیروها می‌توانند برای حفاظت از فرودگاه‌ها و تدارکات نظامی به کار گرفته شوند.

به گفته این منابع، دولت امریکا گزینه ارسال نیروهای ویژه به عراق را نیز در دست بررسی دارد که ماموریت آنها منحصر به آموزش نیروهای عراقی و مشاوره به آنها خواهد بود.

پیش از این در خبرها آمده بود که ایالات متحده ناو هواپیمابر «یو اس جورج بوش» به همراه پنج ناو دیگر را به خلیج فارس اعزام کرده است که حدود ۵۰۰ نیروی نظامی در این ناوها به حالت آماده‌باش به‌سرمی‌برند.

شبکه تلیزیونی سی‌ان‌ان نیز گزارش می‌دهد که جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده در مصاحبه‌ای با یاهونیوز تایید کرده که امریکا در حال بررسی گزینه حمله هوایی به عراق است.

آقای کری اظهار داشت، اگرچه حمله هوایی نمی‌تواند همه مشکلات را حل کند، اما این یکی از گزینه‌های مهمی است که می‌تواند مانع جریان گروه تروریتسی داعش و وحشت‌پراکنی‌های آن شود.

وی در ادامه تاکید کرد: «وقتی با جماعتی طرف هستید که دست به قتل، ترور و کشتار دسته‌جمعی می‌زنند، باید آنها را متوقف کنید و هر آن‌چه لازم است انجام بدهید.»

در روزهای اخیر ویدیوهای متعددی منسوب به گروه داعش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان از کشتار دسته‌جمعی  در موصل عراق دارد.

امریکا با محکومیت این اقدامات از گروه شورشی داعش به عنوان گروهی تروریستی نام برده است که «عطش خونریزی» دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *