امریکا و اسرائیل عاملین کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی

خبرگزاری خاورمیانه – هرات

مردم ولایت هرات در یک همایش بزرگ تحت نام “دفاع از امت اسلامی” کشتار مسلمانان مصر را محکوم کردند و عاملین این کشتار ها را به سران کشور های امریکا و اسرائیل در کشور های اسلامی نسبت دادند.

به خبرگزاری خاورمیانه، همچنین مردم ولایت هرات ضمن محکوم نمودن خونریزیهای اخیر در مصر، شورشگری ها و کشتار مسلمانان را در سایر کشورهای اسلامی توسط قدرت ها نیز تقبیح کردند.

این محفل که بعد پس از نماز جمعه امروز (۱ سنبله)در مسجد جامع خرقه ی مبارکه واقع در مرکز شهر هرات، برگزار شد در آن شمار زیادی از استادان دانشگاه، شورای ولایتی، علمای دینی و مردم  حضور داشتند.

داکتر عبدالصمد حکمت، یکتن از برگزار کنندگان این محفل گفت: امروزه دموکراسی در کشورهای اسلامی به دست علمداران دموکراسی به قتل رسیده و مدعیان این نظام خود در خونریزی امت اسلامی دست دارند.

وی به صورت مستقیم کشورهای اسرائیل و امریکا را عاملان فتنه و کشتار مسلمانان مظلوم میخواند و علاوه میکند که در زمان فعلی این اتحاد و وحدت مسلمین است که میتواند دست ظالمان وقت را از سرزمینهای مسلمانان کوتاه کند.

به گفته وی برخی از کشورهای عرب هستند که متاسفانه آب به آسیاب دشمن ریخته و به دلیل تامین منافع شخصی خود منافع امت اسلامی را با خطر مواجه کرده اند.

داکتر حکمت در صحبتهای خود از “شیخ عبدالعزیز” پادشاه عربستان نام برد و گفت: چنین شخصیتهایی به ضرر مسلمانان کار میکنند و اقداماتی را به منافع اسرائیل و امریکا انجام داده اند.

این مسئول در کمیسیون دفاع از امت اسلامی همچنان افزود: در این زمان است که آیات مقدس قرآن و احادیث پیامبر میتواند تا مشکلات میان مسلمانان را از بین ببرد و یاد شهدا را زنده نگه دارد.

وی معتقد است که خون شهدای مصر به هیچ عنوان از یاد ها برده نخواهد و شهادت طلبی آنها این انقلاب را به پیروزی خواهد رساند.

در همین حال شماری از مردم هرات که در این محفل اشتراک داشتند از دولت اسلامی افغانستان خواهان این شدند تا در برابر این خونریزی ها ساکت ننشسته و صدای مردم کشور را هرچه بلند تر به گوش ظالمان وقت برساند.

گفتنی است که این همایش به رهبری انجمن اخلاق و معرف ولایت هرات راه اندازی شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *