امریکا نظامیانش را در افغانستان افزایش میدهد

دولت اوباما به منظور پر کردن جای خالی سربازان ناتو در افغانستان، یک هزار نیروهای نظامی جدید را سال آینده میلادی (۲۰۱۵) به این کشور اعزام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دولت اوباما به منظور پر کردن جای خالی سربازان ناتو در افغانستان، یک هزار نیروهای نظامی جدید را سال آینده میلادی (۲۰۱۵) به کشور اعزام می‌کند.

به گزارش “واشنگتن پست”، براساس پیمان امنیتی کابل – واشنگتن،‌ قرار بود ۹ هزار و ۸۰۰ نظامی امریکایی در افغانستان باقی بمانند اما دولت اوباما در تصمیم جدید خود یک هزار سرباز دیگر را نیز به نیروهای نظامی باقیمانده در افغانستان بیفزاید.

۳ منبع آگاه از تصمیم‌های دولت امریکا فاش کردند که مقامات این کشور درباره اعلام تعداد نهایی سربازان اعزامی به افغانستان در حال بحث و تبادل نظر هستند اما یکی از این منابع اعلام کرد که حداقل صدها نیروی نظامی جدید به جمع نیروهای باقی‌مانده در افغانستان افزوده می‌شوند.

این منبع آگاه اعلام کرد: اگر امریکا تعداد نیروهایش را در افغانستان افزایش ندهد، مأموریت ناتو ناتمام خواهد ماند و این سازمان پایگاه‌هایش در افغانستان را از دست می‌دهد.

براساس توافق امنیتی میان کابل و ناتو، حدود ۱۲ هزار نیروی نظامی ناتو در افغانستان به منظور محافظت از پایگاه‌های این سازمان در افغانستان باقی خواهند ماند.

این در حالی است که اوباما در ماه می سال جاری میلادی اعلام کرد که تعداد نیروهای امریکایی در افغانستان در سال جدید میلادی (۲۰۱۵) باید به ۹ هزار و ۸۰۰ سرباز برسد و تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی، فقط ۵ هزار نظامی در افغانستان باقی بمانند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *