امریکا نام «حمزه» پسر بن لادن را در فهرست سیاه تروریسم قرار داد

ایالات متحده امریکا به گونه رسمی نام «حمزه بن لادن» پسر اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده را در فهرست سیاه تروریستی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که تحریم های را علیه «حمزه بن لادن» وضع نموده و او را به عنوان تروریست جهانی قلمداد می کند.

در بیانیه وزارت خارجه امریکا آمده است: «حمزه بن لادن به گونه فعالانه در فعالیت های تروریستی دخیل است. اقدامات تازه ما به این معناست که او نمی تواند از سیستم مالی امریکا استفاده نموده و یا با شهروندان امریکایی معاملاتی انجام دهد. در این اعلامیه تاکید ده که هرنوع دارایی او تحت ساحه قضایی ایالات متحده امریکا نیز منجمد (مصادره) خواهد شد».

حمزه بن لادن که در اواسط دهه بیست سالگی خود قرار دارد، توسط «ایمن الظواهری» جانشین اسامه بن لادن، به عنوان عضو گروه تروریستی القاعده در سال ۲۰۱۴ اعلام شد.

بر بنیاد اعلامیه وزارت خارجه امریکا، حمزه به گونه فزاینده به عنوان بلندگوی تبلیغاتی جریان تروریستی مبدل شده و همواره بر متعهد بودن بر انجام حملات تروریستی در کشورهای غربی و گرفتن انتقام پدرش از ایالات متحده، تاکید کرده است.

در بخشی از این اعلامیه آمده است: «در سال ۲۰۱۵ بن لادن خواستار انجام حملات انفرادی بر ضد منافع ایالات متحده، فرانسه، و اسرائیل در واشنتگن دی سی، پاریس فرانسه و تل اویو اسرائیل گردید».

مقامات امریکایی گفته اند که اسامه بن لادن در نظر داشته است، حمزه رهبر آینده شبکه القاعده شود.

اسامه بن لادن بنیانگذار شبکه تروریستی القاعده و طراح اصلی حمله یازدهم سپتمبر، در سال ۲۰۱۱ توسط نیروهای ویژه امریکا در مخفیگاه‌ش، در پاکستان کشته شد.

بر بنیاد نامه ای که از منزل اسامه بن لادن پیدا شد، حمزه در خطاب به پدرش خواستار آموزش های تروریستی شده بود تا راه او را دنبال کند.

بروس رایدل، یک تحلیلگر از “انستیتوت بروکنگز” در واشنگتن، حمزه را به “عنوان یک چهره تازه القاعده” و “دشمنی حراف و خطرناک” بر شمرده است.

وزارت خارجه ایالات متحده امریکا همچنان مجازاتی را علیه ابراهیم البنا، یکی دیگر از اعضای ارشد شبکه القاعده در یمن اعلام کرده است.

این وزارت همچنان بیان داشته است که البنا حملات یازدهم سپتمبر را به عنوان حمله مقدس مورد ستایش قرار داده، تهدید کرده بود که حملات وسیع را علیه امریکا در داخل و بیرون از آن، انجام خواهد داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *