امریکا ماه آینده میزبان سران افغانستان و پاکستان خواهد بود

براساس گزارشها امریکا ماه آینده میلادی میزبان نشست مشترک باراک اوباما با نواز شریف صدراعظم پاکستان و حامد کرزی رئیس‌جمهور کشومان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، منابع دپیلماتیک در گفت وگو با روزنامه «نیشن» چاپ اسلام آباد گفته است که این ملاقات در حاشیه نشست عمومی سازمان ملل متحد در نیورک صورت خواهد گرفت.

انتظار می‌رود در این ملاقات توافقاتی در زمینه اوضاع افغانستان صورت گیرد.

«جان کری» وزیر خارجه امریکا در سفر هفته گذشته خود به پاکستان دعوت‌نامه شرکت در اجلاس سازمان ملل متحد را به نواز شریف صدراعظم تحویل داده و پیام ویژه دولت امریکا را به وی ابلاغ کرد.

این در حالی است که «جیمز دابینز» نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان نیز روز جمعه در ملاقات با حامد کرزی در کابل، نتایج سفر جان کری به پاکستان را به اطلاع وی رساند.

به گفته منابع دیپلماتیک، قرار است مقامات امریکایی قبل از سفر کرزی به پاکستان که اواخر ماه جاری میلادی انجام می‌شود ملاقات‌هایی با وی داشته باشند و در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد نیز نتیجه نهایی این مذاکرات مشخص شود.

دولت افغانستان معتقد است پاکستان می‌تواند با نفوذی که بین طالبان دارد آنان را به پای میز مذاکره بکشاند اما به طور تعمدی این موضوع را پیگیری نمی‌کند.

با این حال، به نظر می‌رسد که واشنگتن با نزدیک شدن به زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان در سال ۲۰۱۴، رایزنی‌های دیپلماتیک خود را در منطقه افزایش داده تا بتواند به اهداف موردنظر خود در منطقه دست پیدا کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *