امریکا توسط کره شمالی به حمله هسته ای تهدید شد

کره شمالی روز چهارشنبه ظاهرا هرگونه ازسرگیری گفت وگو با امریکا را منتفی دانست و تهدید کرد که هرگونه ˈجنگ تهاجمیˈ

کره شمالی روز چهارشنبه ظاهرا هرگونه ازسرگیری گفت وگو با امریکا را منتفی دانست و تهدید کرد که هرگونه ˈجنگ تهاجمیˈ امریکا را با جنگ هسته ای و سایبری پاسخ می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کمیسیون عالی دفاعی کره شمالی اعلام کرد اظهارات اخیر باراک اوباما رییس جمهوری امریکا نشان می دهد که هدف امریکا ˈبه زیر کشیدنˈ کره شمالی است.

این بیانیه ظاهرا واکنش آشکاری است به گفت وگوی روز ۲۲ جنوری اوباما که در آن گفته بود رژیم کره شمالی در نهایت فرو می پاشد و آن را ˈمنزوی ترینˈ کشور روی زمین توصیف کرده بود.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که ریاست شورای عالی دفاعی این کشور را بر عهده دارد ، اوایل این هفته گفت که پیونگ یانگ از این پس با ˈسگ های هاری که درباره سرنگونی نظام سوسیالیست کره شمالی عو عو می کنند ˈ پشت یک میز نخواهد نشست.

در بیانیه جدید شورای عالی دفاعی کره شمالی تاکید شده که کره شمالی به هرگونه تهاجم و حمله هسته ای امریکا با حمله هسته ای و به هرگونه جنگ سایبری با حملات سایبری پاسخ خواهد داد.

این در حالی است که روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه گزارش داده بود نمایندگان امریکا و کره شمالی بطور محرمانه درباره ایده ˈمذاکره درباره مذاکرهˈ بحث کرده اند اما نتوانسته اند درباره ترتیبات عملی به توافق برسند.

کره شمالی در سال های ۲۰۰۶ ، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ آزمایش های هسته ای انجام داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *