امریکا تلفات نظامیان خود در افغانستان را به تاخیر اعلام می کند

مقامات ایالات متحده امریکا در افغانسان گفته اند که پس از این گزارش تلفات سربازان امریکایی مستقر در این کشور را تا زمانیکه به بستگان این سربازان اطلاع داده نشود، نشر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “بیل سلوین” سخنگوی نیرو های امریکایی در کابل گفته است که این تغییر به دستور جنرال جان نیکلسون، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی در افغانستان صورت گرفته است.

به گفته وی با نشر معلومات در مورد تلفات نیرو های امریکایی در افغانستان، بستگان سربازان کشته شده تا زمان شناسایی و تایید هویت آنان ممکن در یک حالت سردرگمی بسر ببرند.

آقای سلوین افزوده است که برای جلوگیری از همچو یک وضعیت باید نخست به بستگان سربازان کشته شده اطلاع داده شود.

بیل سلوین به خبرگزاری رویترز گفته است “ما تلاش داریم تا بین فراهم کردن همه حمایت ممکن به خانواده (سربازان) و اطلاع رسانی به مردم یک توازن ایجاد کنیم.”

نیرو های امریکایی مستقر در افغانستان پیش از این با نشر یک اعلامیه فقط در مورد کشته شدن سرباز و محل وقوع آن رویداد در افغانستان اطلاع رسانی می کرد، اما هویت سرباز کشته شده را فاش نمی ساخت.

پس از آنکه به بستگان سرباز کشته شده اطلاع داده می شد، وزارت دفاع ایالات متحده در مورد آن سرباز جزییات بیشتر به شمول نام و واحد نظامی مربوطه او را نشر می کرد.

اما تغییر جدید در گزارشدهی در مورد تلفات نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان در هفته جاری زمانی رونما شد که خبر کشته شدن یک سرباز امریکایی نشر گردید.

هانسن کرکپتریک، سرباز اردوی ایالات متحده روز دوشنبه در ولایت هلمند کشته شد، اما مقام های امریکایی دو روز بعد و پس از تثبیت هویت و اطلاع دادن به بستگان این سرباز، خبر کشته شدن او را نشر کردند.

یک سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده گفت که تاخیر در گزارشدهی در مورد کشته شدن سربازان امریکایی تنها در افغانستان عملی خواهد شد و سربازان امریکایی مستقر در سایر مناطق جنگی چون عراق و سوریه از آن مستثنی می باشند.

حدود ۱۳ هزار سرباز امریکایی و ناتو برای ماموریت آموزش و مشوره دهی به نیرو های افغان در افغانستان مستقر می باشد.

از اخیر سال ۲۰۰۱ تا کنون بیش از ۳۵۰۰ سرباز خارجی در افغانستان کشته شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *