امریکا به مخالفین دولت سوریه کمک تسلیحاتی می کند

کنگره امریکا با ارسال مخفیانه تسلیحات نظامی به مخالفین دولت سوریه به رهبری بشاراسد موافقت کرده و در این مورد بودجه ای را برای ارساندن این تسلیحات بدست مخالفان دولت بشار اسد نیز به تصویب رسانده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، منابع امنیتی غربی از آغاز ارسال تسلیحات سبک از سوی واشنگتن به سوریه خبر داده و گفته‌اند کنگره نیز بودجه لازم برای تداوم این کمک‌ها را تصویب کرده است.

خبرگزاری رویترزبه نقل از منابع امنیتی امریکایی و اروپایی اعلام کرد که امریکا ارسال تسلیحات سبک به گروه‌های مخالف دولت سوریه که از سوی واشنگتن «میانه‌رو» به حساب می‌آیند، را آغاز کرده و کنگره هم بودجه لازم را برای ادامه تحویل این تسلیحات به گروه‌های مستقر در جنوب سوریه در چند ماه آینده، تصویب کرده است.

این محموله‌ها برای گروه‌های سکولار و از مرز اردن ارسال می‌شود و علاوه بر انواع تسلیحات سبک، برخی تسلیحات سنگین‌تر از جمله راکت‌های ضدتانک را نیز شامل می‌شوند.

به گفته مقامات غربی، موشک‌های دوش‌پرتاب زمین به هوا که قادرند جنگنده‌ها را هدف قرار دهند، جزو این محموله نیست.

به گفته ۲ نفر از مقامات غربی، کنگره در رأی‌گیری غیرعلنی خود بودجه لازم برای ادامه این کمک‌ها دستکم تا پایان ماه سپتامبر سال جاری میلادی را تصویب کرده است.

یک مقام امریکایی آشنا به تحولات اخیر گفته است که مقامات امنیت ملی امریکا بیش از گذشته نسبت به اینکه این تسلیحات به دست گروه‌های «میانه‌رو» برسد و در اختیار آن‌ها نیز باقی بماند، مطمئن هستند.

امریکا در چند ماه اخیر از بیم قدرت گرفتن گروه‌های تندرو ارسال سلاح به سوریه را محدود کرده بود.

به گفته مقامات غربی، بودجه کمک‌های اخیر از محل «بودجه‌های محرمانه وزارت دفاع» تأمین شده است، هرچند مشخص نیست که این رأی‌گیری چه زمانی صورت گرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *