امریکا به دنبال جنگ سرد در روسیه است

یک تحلیلگر سیاسی از واشنگتن میگوید: دولت باراک اوباما رئیس جمهور امریکا به دنبال احیای  تنش‌های دوران جنگ سرد با روسیه است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از پرس تی وی دنیل فراسی، مدیر “موسسه مشاوره سیاسی گرس روتز” از واشنگتن، تاکید کرد اوباما، کنگره امریکا و ناتو با دامن زدن به درگیری‎‌ها در نقاط مختلف جهان به دنبال احیای تنش‌های دوره اتحاد جماهیر شوروی است.

فراسی افزود: رییس جمهور اوباما به منظور بی‌ثبات کردن اوکراین و سوریه تلاش‌های هماهنگی را برای برافروختن آتش جنگ سرد با روسیه آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد کنگره امریکا یک کمپین اطلاع‌ رسانی نادرست به جامعه امریکا را آغاز کرده است و همچنان به صادرات تسلیحات به مناطق شاهد درگیری ادامه می‌دهد.

این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد سیاست تهاجمی امریکا به کشتار افراد در مقیاس گسترده و تنش آفرینی در روابط بین‌الملل منجر شده است. این مساله مرگ افراد و شعله‌ ور شدن آتش تنش‌ها را در پی داشته است.

فراسی در ادامه به چالش‌های سیاسی و اقتصادی کنونی اوکراین اشاره کرد که به گفته وی حاصل “کودتا” علیه ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهور سابق اوکراین، در ماه فبروی است.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد اعمال تحریم‌ها علیه روسیه تحت هدایت امریکا بر سر مسئله اوکراین در بلندمدت به اقتصاد امریکا و اروپا لطمه می‌زند.

وی افزود روسیه در تلاش برای مقابله با تحریم‌ها روابط خود را با چین و هند تقویت کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *