امریکا: بشاراسد باید از قدرت کناره گیری کند

معاون وزیر خارجه امریکا تاکید کرد که سیاست دولت اوباما بر ضرورت مذاکره با بشار اسد برای برکناری وی استوار است نه مذاکره برای مشارکتش در آینده سیاسی سوریه.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داگلاس فرانتز، معاون وزیر خارجه امریکا در امور عمومی در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت: سیاست دولت امریکا بر لزوم مذاکره با بشار اسد تاکید دارد اما این بدان معنا نیست که این مذاکرات نهایتا با ماندن اسد در قدرت خاتمه یابد.

این مسئول امریکایی ادامه داد: جان کری و باراک اوباما با صراحت و جدیت گفته‌اند که اسد باید برود. هیچ توافقی بدون رفتن وی از قدرت به دست نمی‌آید و مذاکره با اسد برای دادن این پیام است که او باید قدرت را ترک کند. دیکتاتورها همیشه راه خروج را به سادگی پیدا می‌کنند.

پیشتر وزیر خارجه امریکا در تغییر موضعی آشکار گفته بود امریکا در نهایت مجبور خواهد شد تا برای انتقال سیاسی قدرت در سوریه با بشار اسد مذاکره کند و کشورش در حال جستجوی راهی است تا برای قبول مذاکرات، اسد را تحت فشار قرار دهد.

بشار اسد نیز در واکنش به سخنان کری گفت که هرگونه تغییر در مواضع بین‌المللی اگر صادقانه باشد، اقدامی مثبت است و تغییر واقعی در موضع کشورها باید با توقف حمایت‌های لجستیکی و سیاسی از تروریست‌ها آغاز شود.

Author

About Author