امریکا از هر آب گل‌آلود، ماهی می‌گیرد

با توجه به این‌که قطر در این اواخر از سوی کشورهای همسایه و حوزه خلیج‌فارس به انزوا رفته و امریکا نیز به این کشور هشدار داده است؛ اما واشنگتن برای فروش تسلیحات نظامی‌اش از هر آب گل‌آلود، ماهی می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت دفاع قطر اعلام کرده است که قراردادی به ارزش ۱۲ میلیارد دالر برای خرید چندین فروند هواپیمای «اف‌۱۵» با واشنگتن امضا کرده است.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، آورده است که «جیمز متیس»، وزیر دفاع امریکا و نماینده‌گانی از قطر هفته آینده با یکدیگر دیدار و قرارداد نهایی خرید این هواپیماها را منعقد خواهند کرد.

امریکا در نوامبر ۲۰۱۶ موافقت خود را با فروش ۷۲ فروند هواپیمای «اف‌۱۵ کیو ای» به ارزش ۱۲ میلیارد دالر به قطر اعلام کرد.

در سال ۲۰۱۴ نیز قطر، بیش از ۱۰ میلیارد دالر تجهیزات نظامی شامل هلی‌کوپترهای آپاچی، موشک‌های پاتریوت و هواپیما از امریکا خریداری کرده بود.

این در حالی است که دو فروند کشتی جنگی امریکا برای حضور در مانور نظامی مشترک با نیروی دریایی قطر، در شهر بندری دوحه پایتخت این کشور پهلو گرفتند.

از سوی دیگر، قطر به اتهام همکاری با تروریزم از سوی شماری از کشورهای حوزه خلیج‌فارس به انزوا رفته و در کنار اینکه این کشورها روابط‌شان با قطر را قطع کرده‌اند؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا نیز گفته بود که قطر سالها حامی تروریزم بوده است.

اما حالا همین کشور (امریکا) به یک باره قراردادی به ارزش ۱۲ میلیارد دالر برای فروش تسلیحات نظامی با قطر امضا می‌کند و ثابت می‌کند که ناامنی در کشورهای خاورمیانه هیچ تاثیری برای امریکا و جنگ‌افروزی این کشور نخواهد داشت و اهداف سیاسی، اقتصادی و نظامی این کشور مهم‌تر از هر موضوع دیگر است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *